fredag 1 juli 2011

Förvirrad

Idag har riksdagen tagit beslut om att höja ersättningen för nollklassade. Det låter ju bra. Men så började jag fundera över det hela och inser att jag förstår inte det här.

Är man nollklassad så innebär det att man inte har någon ersättning. Kan man höja något som inte finns? Hur gör man då? När jag gick i skolan så lärde vi oss att 0 x Z = 0. Räknar man annorlunda nu för tiden? Eller är det så att man menar att 0 + Z = Z. I så fall är det ju bra.

Eller är det så att det är jag som är dum och inte fattar någonting?

Men eftersom förskräcklingskassan är inblandat så tror jag inte på det förrän jag ser att det är sant.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Och troligen kära du är det bara svammel! Kommet från mån myndighet med värmeslag! Andra bullar när det sent om sider blir svalare......
Du har nog fattat galoppen, det man förlorar på gungorna tar man in på karusellen! Alltså noll! Trevlig helg!

Cicki sa...

Charlotte: Tyvärr är det nog så. Trevlig helg på dig också.