söndag 1 maj 2011

Bonusfarmor

Idag fick jag vara bonusfarmor för några timmar. Det är ett och ett halvt år sedan vi såg barnen senast. De har blivit så stora. Dessutom har det kommit till en liten Elias, fyra månader, men han kom inte med på mina bilder.

Min fina Ebba fyller snart sex år och Amadeus blir tre år till hösten. Hon är fortfarande min tjej. Det sa hon idag.....:-)

Det var ju meningen att de skulle komma till påskhelgen. Men av en viss anledning så kunde det inte bli så. Istället bestämde man snabbt att komma veckan efter. Det planerades utan att stämma av med berörda parter, dvs bland annat oss. Så när man trodde att vi skulle kunna bistå med övernattning så funkar inte det eftersom jag ska till doktorn tidigt i morgonbitti och kopplas upp mot ett 24-timmars EKG. Det ska jag ha på mig till och med tisdagmorgon. Även om jag kommer att vara hemma så tror jag inte det funkar med fem personer och matpassning och övernattning här hemma. Då skulle nog värdena bli väldigt onormala och galopperande.

Men som sagt var, så sågs vi i alla fall för några timmar. Ebba har gått runt och sagt: "Den kommer jag ihåg och den kommer jag ihåg." Och strålat ikapp med alla hågkomster. Vi har läst sagoböcker som inte lästs på ett och ett halvt år. Nu var även Amadeus med som lyssnare. Amadeus och jag har tränat på färger och att pyssla ihop en Babuschka. Det är inte lätt när man bara är två och ett halvt år.

De kommer om här en sväng på tisdag innan de åker tillbaka till Danmark. Hoppas verkligen inte det tar ett och ett halvt år till nästa gång.

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Vilken lycka att få så fint besök!

Lycka till med trycket!

Christina sa...

Vilka sötnosar :-) Hoppas verkligen ni kommer att träffas snart igen.

KB sa...

Kan tro att du har "gottat" dig!

KB

AprilSus sa...

Vilket härligt besök du/ni haft. Allt kul att träffa barnbarnen som växer så snabbt mellan gångerna. Hoppas det inte dröjer så lång tid tills nästa tillfälle ges.

Kramis!

Lippe sa...

Kärt återseende förstår jag :)

Mångmamma sa...

Kram!
Mejlat dig!
:)

Cicki sa...

Bloggblad: De är så mysiga. Amadeus var ju så liten när de flyttade så han blev som en ny bekantskap. En trevlig sådan.

Christina: Det hoppas jag verkligen. Mats var så lycklig när Amadeus kramade honom och sa: Hej då farfar.

KB: Gissa om jag gottat mig. Precis....:-) Vi har jagat spöken också. Såna finns inne på toan...:-)

AprilSus: Man skulle vilja ha de så nära, men nu är det tyvärr inte så.

Lippe: Det var det verkligen.

Mångmamma: Har skrivit ett kort svar. Långt svar kommer imorgon.

engelsson sa...

Har haft enorma problem o kommentera hos dig o några andra blogger-bloggar..så nu prövar jag igen..hoppas det funkar..

Trebarnsmamman sa...

Finbesök av fina bonusbarnbarn! Och lycka till med EKG:t.

KB sa...

Spöken har vi aldrig haft. Däremot så smög det alltid späckhuggare runt huset för en sådär 24-25 år sedan... De dök alltid upp runt läggdags. Märkligt...

KB