tisdag 3 maj 2011

Musdocka och disktrasor

 Nu har jag äntligen fått färdig denna musdocka. Det har tagit tid. Det är precis som om jag inte fått något ur händerna. Det ska det nu bli ändring på. Denna unge herr Mus ska snart flytta härifrån till en annan ung liten herre. Fast först ska han mellanlanda hos en mormor. Jag tror att han tycker det ska bli spännande att få ut och resa. Han har ju fått häcka länge på mitt sybord.

Uppdatering: Nu har jag fått tillstånd att berätta att han heter Filip Mus. Dessutom ska det vara att det är farmor som köpt honom, inte mormor som jag av misstag skrev.

Nu ska jag börja på en väska som jag haft i huvudet länge. Få se om jag får till det.
 Jag har lagt upp två nya disktrasor på hemsidan. Denna vackert lila trasa är stickad i lingarn.
Den här trasan är stickad i ekologiskt bomullsgarn.

3 kommentarer:

Christina sa...

Wow - vilka fina kläder unge herr Mus har fått på sig.
Men vad heter han? Brukar inte du döpa dina möss?

Cicki sa...

Christina: Jo, han har ett namn, men eftersom han är beställd och namnet kan vara avslöjande för där han ska hamna så har jag valt att inte sätta ut namnet....:-)

Inger Marianne sa...

Gulledig Cicki! Han blev såååå stilig, och i jeans, vit skjorta och en underbart vacker väst.
Kram och tack!
ps. Farmor. Det är klart att vi kan tala om vad han heter denne stilige herre, och att han ska möta Cecilia mus i Stockholm. ds.