torsdag 23 september 2010

I senaste laget

Vad kallar man det här? "Sent ska syndaren vakna", kanske. Eller, "Bättre sent än aldrig". Hur kan man hoppa på ett uppdrag utan att först ta reda på vad man åtar sig?

-------------------------------------------------------------------------

Påläst SD-kandidat hoppar av
Sverigedemokraten Eric Gerhardsson värvades sent i valkampanjen och fick en plats Gällivare kommunfullmäktige. Först i efterhand har han satt sig in i partiets politik - och tackar nu nej till förtroendeuppdraget.
- Jag har nu fördjupat mig i Sverigedemokraternas partiprogram och tyvärr får jag göra mina väljare besvikna. Jag kan inte ställa upp, invandrarna är mina vänner, säger han till Norrländska Socialdemokraten.
(Sveriges Nyheter)

12 kommentarer:

Mångmamma sa...

Ja, inte klokt! Såg notisen jag med och reagerade på okunnigheten hos vissa....
Galet beteende!

Cicki sa...

Mångmamma: På ett sätt så visar det väl hur högt IQ deras sk folkvalda verkar ha. Tragiskt!

Ruta Ett sa...

Vilja men inte kunna?

Cicki sa...

Ruta ett: Nåt sånt kanske.

Pumlans flitiga fingrar sa...

Jag tycker ändå att det finns något positivt i detta. Han går ut och talar om att han har ändrat sig. Han "erkänner" att han inte varit insatt innan valet. Så tror jag att det är för många. De är bara emot invandringen, för att de tycker att det kommer för många människor i nöd hit. Man "tror" så mycket och tar inte reda på fakta. Och röstar därefter.

Cicki sa...

Pumlan: Visst kan man se det positiva i att han insåg att han gjort fel. Men jag kan ändå tycka att man borde ta reda på sånt innan man tar ett uppdrag.

EVA / whiskyochchampagne sa...

Läste om det imorse och man kan ju fundera hur man är skapt om man inte kollar upp innan man lovar att ställa upp...konstigt värre ! Men bättre sent än aldrig...

***
KRAAAM EVA

Cicki sa...

Eva: Jag blir rent konfunderad över hur korkade en del kan vara. Blev han så stolt över att bli tillfrågad att han glömde kolla. Eller?

Christina sa...

Jag såg det där, jag tror många av de som röstade på SD har lika lite koll på vad de har röstat på.
De "riktiga" rasisterna kanske inte är så många ändå...?
Är jag för optimistisk nu?

Cicki sa...

Christina: Jag är nog också rätt optimistisk och tror att SD vunnit röster på folks missnöje mer än rasism.

Trebarnsmamman sa...

Haha, ett helt underbart uttalade. Tur han vaknade nu och inte om typ 5-6 år ;) Kanske läge att skicka väckarklockor till alla som röstade sd!

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Läste just på nyheterna om fler avhopp. I 52 kommuner finns det inte folk att fylla upp SD:s platser med. Det är tragiskt när det ska stå tomma stolar. Platser som andra partier kanske bättre behövt.