tisdag 17 augusti 2010

Jäkla flygfän del 2

Nu är de där förgrömmades flugorna borta i alla fall. Jag lydde Camillas råd och blandade ihop vinäger med en skvätt diskmedel. Det hällde jag i en äggkopp som fick stå på diskbänken. Nästa morgon hade alla utom en drunknat. Han, eller om det var en hon, drunknade senare samma dag. Gamla husmorstips och huskurer funkar oftast bäst.

För övrigt är jag fortfarande trött och har inte kommit igång med vare sig pianostol eller nya projekt. Ansträngningen idag bestod av att ta en prommis till återvinningen med sopor. Hoppas verkligen att orken kommer tillbaka för att gå och känna sig så här schackmatt är inte kul. Speciellt när jag inte fattar varför.

11 kommentarer:

Cina sa...

Åh, ett trick som funkar! Noteras! Kanske påverkas du även av vädret? Det är visst ett himla lufttryck nu sa en granne som är synnerligen väderintresserad. Det kan påverka en mer än man tror!
Hoppas du piggar på dig snart!
Kram!

Cicki sa...

Cina: Det kan vara vädret som påverkar. Jag vet sedan tidigare att jag är känslig för sånt.

Bloggblad sa...

Det måste jag gå ner och pröva genast! Jag har mängder med bananflugor, men hittar ingen gammal frukt som de härstammar ifrån.

Väldigt smarta stickfodral!

Cicki sa...

Bloggblad: Det funkade direkt. På ett dygn var de borta. Stickfodralen ÄR smarta. Jag har ett eget så jag vet.....:-)

Viola sa...

Vilket bra trick! Jag tar genast och fixar i ordning en drink till mina objudna gäster som flyttat in i mitt kök=(

I dag blir det förresten blodpudding och bacon här, för när du berättade det så lät det så gottmmmm.
Fast det tycker ju inte du,men tack för tipsen=)

Cicki sa...

Viola: Jag missunnar ju inte dem som gillar det att äta det.....:-) När barnen var små åt jag blodpudding tillsammans med dem för att föregå med gott exempel. Idag slipper jag att offra mig så.....:-)

Christina sa...

Jag hällde lite vitvinsvinäger med en droppe diskmedel på ett tefat men inte en fluga har lockats dit. Nada flugor :(
Håkan undrade vad tusan det var som luktade när han kom hem från jobbet, och till slut hällde jag ut det.
Så nu sitter jag och snappar med händerna i luften igen...och med min syn så missar jag de små räliga flugorna nio gånger av tio.

Cicki sa...

Christina: Knepigt. Här funkade det direkt. Hade du kanske köpt vinägern på Lidl. Vår är köpt på Willys.....:-)))

Christina sa...

Cicki: Ha ha, jag tror den är köpt på Coop ;)

engelsson sa...

Fruktflugor ja..tack gode gud för husmorstrix..detta har räddat mitt förstånd massor av ggr

Ang min värk..de har tagit ett blodprov som inte visade på reuma..det e allt som gjorts.

engelsson sa...

Ja triggerpunkterna har de testat,,både sjukgymnasten o läkaren..o jag svarade på alla..så visst har jag massor av symptom för fibro..ihållande värk på båda sidor som hållit i sig i åratal..smärtor som flyttar runt ljud..doft o ljuskänsligheten tål ingen stress dimsyn ja lista e jättelång..men det verkar som om min läkare e rädd för den diagnosen..o visst e den laddad..