söndag 15 augusti 2010

En bukett stickfodral

Efter att jag gjort dockorna klart så insåg jag att jag sålt det sista stickfodralet. Nu har jag rått bot på det. Här är det ett helt gäng. Hela åtta stycken.

En del är förglada, en del något mer diskreta i färgen för att det ska passa till många smaker. Alla har de det gemensamt att de är väldigt praktiska till att förvara stickor, virknålar och andra nödvändiga handarbetsattiraljer.

Det är tjugo fack. De flesta är fem centimeter, men några är bredare för att passa till rundstickor, sax och liknande. Sedan rullar/viker man ihop allt och knyter om med ett vidhängande band.

Mer bilder och detaljer hittar du här.



Mitt nästa projekt blir nu att klä om vår gamla pianopall som fick stanna kvar när vi sålde pianot.

4 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Jätteduktig du är. Jag behöver inget fordral till några stickor men ett stort fodral till tre TV-kontroller helst så de finns på en och samma plats. Fundera - eller man skulle kunna ha dem i en söt tyg- korg eller låda.
Fint inlägg om musikminnen. Jag hinnr inte alltid med att läsa och kommentera samma dag som inläggen är skrivna. Vill tala om att jag läser allt du skriver.
Kram Viola

Cicki sa...

Viola: Ja, just det. Det har du ju nämnt att du vill ha. Kanske jag ska göra ett gäng småkorgar. Jag tror det är enklast med en korg. Att hålla på att stoppa ner kontrollerna i fack tror jag blir tröttsamt i längden.

Christina sa...

Wow, så fina!

Cicki sa...

Christina: Tack. Min egen favorit är den översta med tulpanerna.