tisdag 2 februari 2010

America´s got talent

Ikväll såg jag finalen på America´s got talent. Jag vet inte när finalen gick av stapeln egentligen, men det spelar ingen roll. Jag brukar normalt inte följa det här programmet, men eftersom sambon tittar på blir jag involverad indirekt, så att säga.

Den här killen fastnade jag tidigt för. Han sjunger så ljuvligt så armhåren reser sig och man får rysningar över ryggen. Jag har gråtit en skvätt ikväll för det gör jag när folk lyckas. Glädjetårar alltså. Det fanns fler kandidater som gärna också fått vinna, men så är spelets regler att det är bara en som kan vinna. Att bli tvåa, trea eller femma är inte heller fy skam i en sådan jättetävling. Lyssna nu på Neal och njut. Här kommer han.

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Åååå min favo-aria!

Bloggblad sa...

Jaså, det var han som vann!!! Jag såg bara ett avsnitt av AGT den här gången, och det var tydligen semifinal då.
Han behöver nog vinsten - hoppas den för gott med sig.

Cicki sa...

Spader: Visst är den vacker. Plasido Domingo (stavas det så) skickade en hälsning till honom och hoppades att de skulle mötas någon gång. Det var stort....:-)

Bloggblad: Jag har ju inte heller följt det så noga men jag tror att han behöver det här jättemycket. De har flera gånger pratat om hans mamma och hur hon stöttat honom. Jag tror han kommer från rätt enkla förhållanden så han behöver det säkert väldigt mycket.

KB sa...

Man ryser av välbehag när man hör honom sjunga. Jag har hört honom också, men detta stycke han sjunger här, eller aria heter det väl, går ju över allt annat. Vilken kille!

Påminner mig om något... tror jag minsann.

Kram

KB

Cicki sa...

KB: Vad är det för aha-upplevelse du får? Gissa vem som just nu nosar runt på datorbordet, skymmer tangentbord och lampa och ser förnärmad ut när jag ber han att flytta på sig. Du vinner ingen högvinst även om du gissar rätt.....:-)

KB sa...

Ja, säg det...

Kan A L D R I G gissa vem det är!

Kram

KB