tisdag 6 oktober 2009

Uppföljning av dagens schema

Nu ska vi se om jag hann med min planering.

Ta rätt på och förvälla morötter som håller på att förstöras? Check, ligger i portionsförpackningar i frysen.

Fota tyger till en beställning? Check, fotona är bearbetade och mailade till beställaren.

Gå till affären? Check, det blev flingor, potatis, cigg och TV-tidningen.

Börja sy på en present? Check, ligger tillklipp och påbörjat med quiltningen.

Mata surdegarna som borde matats i söndags? Check, vilar nu i rena burkar i kylskåpet tills jag ska använda dem.

Det har varit många vilopauser, så kroppen är inte slutkörd. Dessutom har jag hunnit ringa pappa för att höra vad tant doktorn sa. Han är numera också checkad och godkänd för sin ålder.

Jag är nöjd med min dag. Nu väntar TV-fåtöljen och sprättning av sömmar på tyger som ska återanvändas.

4 kommentarer:

Moster Ma sa...

Inget kvar på listan och väl värd att njuta sitt otium är hon!!!!

Cicki sa...

Moster: Yes, visst är det härligt när det blir så....:-)

Klimakteriehäxan sa...

Du kan sova gott med en snövitt samvete! Natti natti!

Cicki sa...

K-häxan: Japp....:-)