torsdag 25 juni 2009

Trappar ner

Nu har jag haft storrengöring av symaskinen. Tagit bort en massa ludd och smörjt där det ska smörjas. Materialvård är en viktig sak. Ikväll ska jag sy lite handsömnad på en schlepbag som jag fotar och lägger ut imorgon. Sedan har jag en beställning på två kassar att göra. Efter det tar jag lite ledigt ifrån väsksyendet.

Jag har en hel del privata grejer jag måste ägna mig åt. Jag fick en hög byxor med mig hem, när vi var uppe hos dem, att laga åt dotterns sambo. De kommer snart ner och då ska det vara lagat och klart. Sedan har jag ett ufo liggandes som legat i flera år. Nu ska det bli klart. Vad det är får ni veta senare. Bilder kommer under arbetets gång. Det ska bli vansinnigt roligt att göra i alla fall. Jag kan väl avslöja så mycket som att det handlar om quiltning.

Inga kommentarer: