söndag 21 juni 2009

Totte igen

Sedan vi duschade/badade Totte sist så har han blivit alldeles knäpp. Han har alltid varit kelen, men nu är han ännu värre. Helst vill han sitta i knä när man är på toa och han följer efter en hela tiden, så jag har lyckats trampa på honom några gånger när han stått alldeles bakom mig.

Idag tog han priset (förutom att han höll på att ramla ner från balkongen). Jag skulle duscha innan vi skulle in och hälsa på bonusdottern på BB. Jag hade blött mig och höll på att shamponera håret när jag kände en katt mellan benen. Det var Totte som kom in under duschdraperiet.

Jag tänkte, att han går väl därifrån när jag sätter på vattnet. Jag slog på duschen, men Totte brydde sig inte. Han blev plaskvåt men stog kvar. Till slut började han sakta gå därifrån, så jag ropade på sambon att han måste torka Totte så han inte skulle blöta ner överallt. När sambon kommer och ska ta Totte så vänder katten sig om och går tillbaka in till mig i duschen!!! Knäppa katt.

Då tog jag upp honom och duschade av han lite snabbt. Gjorde ren tassar och nos på han, eftersom det är där han har svårt att göra sig ren. Den här gången hängde han på min arm och brydde sig inte det minsta, utan fann sig i denna omilda behandling.

Hade det inte varit så att jag själv var spritt språngande näck så hade jag bett sambon fotat. Men så roligt ska vi inte ha det.....:-)

5 kommentarer:

Annela sa...

Det var en rolig katt. Han gillar tydligen att bli duschad. Min Shiva är raka motsatsen.
Tur att du fångade in honom på balkongen. Jag vill inte tänka på vad som kunnat hända. Där gick väl ett av de nio.

Cicki sa...

Annela: Han har varit van att bada sedan han var liten men det är första gången han gör så där frivilligt....:-)

Jag vågar inte ens tänka på vad som hänt om han ramlat ner från balkongen.

KB sa...

Sy en liten badrock till Totte, jag tror att han behöver en sådan! Med huva.

Kram
KB

Lillaviola sa...

Så trist att du inte ville ställa upp på bild ;-)

Jag tittar in och viftar glatt hej på dig! Läser och ler,nickar och hummar...det känns bra att veta vad du gör.
Tala om för din katt Totte att 9 liv kan vara en skröna. Prova inte!

Själv har jag en underbara son som icke trivs med att umgås med sin familj, en midsommar.

Han vill vara för sig själv...trist att han fick en sådan sträng mamma;-)

Kram på dig!

Cicki sa...

KB: Det kanske vore nåt.....:-)

Viola: Visst är de sköna, våra söner. Min son har sagt att han inte har tid att komma ner på semestern. Han har ju bara tre veckors ledighet.....:-)