måndag 25 maj 2009

Pojkarna och deras leksaker

När män generaliserar så talar de ibland om att vi kvinnor pratar mycket i telefon, vi älskar att shoppa, vi skvallrar plus en del andra påståenden som läggs till vår last.

I vår familj är det nästan tvärtom. Det är sambon som kan sitta timtals i telefon och "skvallra" med sina kompisar. Det är sambon som älskar att shoppa. Dessutom är han en riktig prylfreak.

Idag har han fått en liten leksak, en extern hårddisk. Jag har nu (alltför) länge hört att han inte kan slakta och få iväg sina gamla datorer för han har ingenstans att göra av det som finns i hårddiskarna.

För att han skulle få denna nya leksak så följde det med ett krav: Röj upp på kontoret!

Själv nöjde jag mig med att shoppa några pelargoner till balkongen.

5 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Hihi, jag har också en make som gillar att shoppa (speciellt datorprylar) men även gardiner och blommor. Det han gillar minst är kläder till sig själv...just de affärerna verkar han vara allergisk mot :)

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Datorprylar står nog överst på sambons önskelista, men han är faktiskt också en klädsnobb. Tyvärr tillåter inte ekonomin några utsvävningar där men gjorde det det så vet jag en som skulle frossa i kläder. Det skulle i och för sig jag också göra i så fall....:-)

Le Loup sa...

Det ska vara hårda saker har jag förstått på de män jag mött, stereos, bilar och jag vet inte allt...
Själv faller jag i farstun för böcker och "divakläder" (ramlade in på tradera och köpte en broderad brun blus härom dagen, de kallar det "indisk fest" och jag är tydligen fast besluten att omvandla min garderob till en indisk festgarderob... :)

Cicki sa...

Shirouz: Själv stod jag och nöp i en del tunna saker på Indiska. Det blev inget köp för prislappen passade inte. Det får nog bli ett tyg och egensytt istället. Sedan kan vi ha indisk afton tillsammans....:-)

Le Loup sa...

Ja,"appselut" och rackarns vad skoj vi skulle ha :)