tisdag 20 januari 2009

Dotterns draperier

Nu är dotterns draperi på plats hemma hos henne och hennes sambo. Det sitter i deras hall. Det ser trevligt ut. Jag har inte ens sett lägenheten. De flyttade vid årsskiftet. Ibland är det så tungt att ha dem så långt ifrån mig. Men det var mitt eget val när jag flyttade så långt bort, så jag får väl inte beklaga mig. Jag hade ett jättebehov av att börja om ordentligt från scratch, så att säga. Vi åker upp någon gång under våren. Det får bli lite roligare väglag först.





Jag har tydligen även blivit mormor till en ulltuss. Vet inte än vad han heter. Han är fyra år och de köpte honom via en annons. Han verkar trivas bra, enligt dottern. Han är nästan en kopia av vår Totte. Till och med ögonen är Tottes.

2 kommentarer:

Hilda sa...

ÅH önskar jag kunde sy. Cicki; har du nått råd. J har dragit fram symaskinen (ja jag har faktiskt en...) hon har börjat med syslöjd och jag gömmer mig. Tänk om nåt krånglar.....Usch....Vad göra?!

Cicki sa...

Hilda: You got mail....:-)