tisdag 25 november 2008

Orkade inte hela loppet

Det är bara att konstatera att min kropp inte kommer att orka ända fram. Jag hade hoppats på att den skulle hålla ihop till och med den sjunde. Då är det den sista marknadsdagen. Efter det kan jag koppla av och göra vad jag vill, till och med ha ont.

Men redan i fredags började kroppen protestera rejält. Då var det benen som inte vill hålla mig uppe. Från och med igår säger ryggen och nacken ifrån. Dessutom har jag börjat snörvla så en förkylning verkar vara i antågande. Jag som inte varit rejält förkyld sedan milleniumskiftet.

Min mantra just nu låter så här: Jag får inte bli sjuk, jag får inte ha ont. Hoppas mantran hjälper. Annars kanske någon vän kan vara snäll att hålla tummar eller nåt sånt.

Nu bär det i alla fall iväg norrut för att köpa Myran-stolar som vi hittat på Blocket. De kommer att passa perfekt till vårt nya köksbord.

Jag får inte bli sjuk, jag får inte ha ont.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Håller såklart både tummar och tår!

Anonym sa...

Håller samtliga tummar! Tänk positivt så hjälper det lite i alla fall.

Kram

Kerstin

Spader Madame sa...

Håller tummarna - drick mycket och ät vitlök ...nej visst ja det var ju mot vampyrer?!? KRAAM!

Pärlmudden sa...

Jag håller alla tummar jag har för att du inte ska bli sjuk och att du ska slippa ha ont!!
KRAM KRAM

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Tack för det, snälla du.

KB: Tackar. Det vet du väl att jag alltid tänker positivt...:-)

Spader: Tackar så mycket. Vitlök kan man äta bara för att det är gott. Att det sedan hjälper mot vampyrer är ju ingen nackdel.

Pärlmudden: Tackar. Jag får väl hålla tummarna för dig också. Visst skulle du också stå på marknad till helgen? Dessutom håller jag tummarna för att din operation går bra.

Camilla sa...

Jag håller mina tummar också så blir det två till.

Hilda sa...

Men oj.....Jag håller naturligtvis alla tummar och tår. Ta hand om min vän Cicki...:)Kram!!

Cicki sa...

Camilla och Hilda: Tack för tumhållning. Sitter just nu och sprättar ett tyg som ska återanvändas. Ska försöka få till några sistaminuten-väskor.

Lena sa...

Håller mina tummar oxå.
Ta det lungt, varva ner,du vet att jag tänker på dig och önskar dig lycka till i helgen!

Cicki sa...

Tack Lena. Du och jag måste få till en träff framöver våren. Jag känner att jag verkligen vill att vi ses.....:-)

Anonym sa...

KOmmer markanden att vara i närheten av där du bor?
Är liksom VÄLDIGT nyfiken....

Jag hoppas du håller...lite tejp och klister kanske får damen att hålla hela vägen;-)

Cicki sa...

Viola: Ja, marknaden är här i stan. Kanske lite långt för dig att åka men hanterbart om du ser det som en dagsutflykt...:-)

Jag tror också att lite tejp och klister fixar det hela....:-)