fredag 25 juli 2008

Sommarlivet

Om jag verkar lite "off" så är det riktigt. Det är jag. Jag lever ett liv utanför bloggen, även om det livet är väldigt mycket kopplat till bloggen. Jag syr på en beställning. Jag håller på att pilla med en hemsida för att kunna presentera min alster på ett bättre sätt. Och så är vi på lotten. Men igår orkade jag inte vara flitig där. Jag satt i skuggan under äppelträdet medan sambon monterade vattenpumpen. Jag handräckte lite när det behövdes. Sedan kunde vi vattna alla små törstande plantor. Det är bra med en kolonilott med inbyggt bäck.

8 kommentarer:

S... sa...

Det låter som att du har det bra!
Kram

Cicki sa...

S: Jo, jag har det men svettigt både på kroppen och i knoppen. Det är en viss datorportfölj som skapar lite huvudbry hur jag ska få dit dragkedjan på snyggaste sättet. Men det löser sig bara jag får fippla på ett tag....:-)

Bloggblad sa...

Det låter härligt att få vara kreativ och ge det tid! Den här sommaren har symaskinen bara varit framme en gång för att sy in ett par byxor (YES!).

Cicki sa...

Bloggblad I den här värmen måste allt få ta tid. Orken räcker inte så långt mellan vilopausarna. Men man ska inte klaga. Det är det här vi lever på i vinter. Jag har tre par byxor som ska fållas upp efter min och sambons vrålshopping i onsdags.

S... sa...

Cicki, jag är såå glad för att du gör det! Längtar efter att få se den!!!

TACK!

Cicki sa...

S: Jag gillar ju utmaningar. Och helt plötsligt ikväll kom jag på hur jag skulle lösa det. Nu är det nålat. Få se om det funkar som jag vill när jag sytt det. Men det tror jag att det gör....:-)

Bloggblad sa...

Jag får väl räkna mina 8 artiklar som jag skrivit i sommar som kreativt arbete... men det känns mer när man har nåt mer påtagligt. För mig tar det ytterligare 4 veckor innan jag får se det i tryck.

Nu ska jag gå in på din hemsida!

Cicki sa...

Det är väl kreativt att ha skrivit 8 artiklar. Jag har läst om dina bestyr med kyrkobladet. Jag antar att det är artiklar dit du skrivit. Jag har själv varit med och gjort ett medlemsblad tidigare så jag vet vilket pyssel det är att få ihop något vettigt. Men det är vansinnigt roligt, samtidigt.