lördag 26 juli 2008

Hemsida

Nu har jag gjort något jag aldrig tidigare har gjort. Jag har gjort en hemsida. Jag är grymt imponerad över mig själv. Visst har jag fuskat lite genom att använda ett hemsidesprogram med färdiga mallar. Men det var en hel del pillande och fipplande ändå.

Nu har jag lagt in det mesta av de saker som jag har osålda. Alla sidor är inte helt klara ännu, men klockan är mycket och jag är trött. Resten får bli en annan dag, förmodligen redan imorgon.

Jag är hemskt tacksam om jag nu kan få synpunkter på hemsidans utseende. Både ris och ros mottages tacksamt.

Uppdatering: Det är kanske lämpligt att jag sätter ut hemsideslänken också. Trött eller???

www.cickidesign.se

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt att koda hemsidor. Har själv suttit och slitit mitt hår med en skoluppgift i natt.

Cicki sa...

Petra: Det var fördelen med att använda färdiga mallar att jag behövde inte koda så mycket. Nackdelen var att det var svårt att göra om det som redan fanns där. Jag fick också slita mitt hår när jag skulle ändra headern till min egen. Men trägen vinner så det gick till slut.

Nätterna nu är perfekta till att jobba på. Man kanske skulle vända på dygnet. Sova när det är för varmt och plugga och jobba när det är svalare på natten....:-)

Smycka sa...

Din hemsida var jättefin! Dina alster var också jättefina! Den sidan måste jag absolut spara!

Kramkram
Ulrica =o)

Cicki sa...

Smycka: Kul att du gillade både hemsidan och mina grejer. Jag kommer att uppdatera hela tiden så fort jag sytt något nytt.

Lena sa...

Din nya sida är jättefin,bra upplagd och lättöverskådlig,va duktig du är! Ser att du är uppe mitt i natten,ok det är ju då man kan tänka i denna värme.Ha de.

Cicki sa...

Lena: Vad roligt att du gillar den. Jag är själv jättenöjd. Dottern har föreslagit att jag ska göra klickbara bilder så man kan se större bilder. Det tycker jag var ett bra förslag. Ska försöka hitta någonstans där jag kan lära mig hur man gör det.

Visst är jag uppe mitt i natten. Jag är en nattuggla i vanliga fall men nu är det värre än någonsin. Man ska ju inte klaga på värmen, men den tar musten ur en. På natten är temperaturen något mer behaglig. Inatt så var det 22 grader som svalast.

S... sa...

Kul Cicki! Det är så fina saker du gör och nu kan du visa dem ordentligt!

Cicki sa...

S: Tack. Jag är själv väldigt nöjd med den.

Anonym sa...

Snygg hemsida :) jag hittade ett fränt tyg på Åhlens men vet ej om det skulle passa men det gick i olika bruna nyanser och så var det nått grönt och lite mörkt blått :) bokstäver var mönstret...
Tänkte på dom 2 stora kuddarna men det fanns så lite kvar av tyget.

Vi flyttar ju snart så då kan man ta tag i den biten, nu packar man eller passar på och solar då den väl är framme solen...

Ha det gott!
//Mia

Cicki sa...

Mia: Kul att du gillar hemsidan. Åhlens brukar ha mycket snygga tyger. Flytta i lugn och ro nu så tar vi tag i dina kuddar sedan. Jag har fullt upp ändå nu till sista augusti då jag ska vara på en marknad. Syr upp för fullt nu för att ha ett bra och blandat lager tills dess.

Anonym sa...

Hej!

Din hemsida är väldigt snygg. I tyckte detsamma,han blev mycket imponerad. Överskådligt och tydligt. Du har verkligen gjort ett bra jobb. Ta det lugnt med syeriet i värmen. Hör snart av mig!

Kram/KB

Cicki sa...

KB: Nu växte jag ju flera meter när till och med I blev imponerad. Det är int dåligt....:-) Vi har varit på lotten idag. Riktigt skönt faktiskt om man håller sig till kvällskvisten.

Anonym sa...

Verkligen tydlig och trevlig hemsida! Du kan lite av varje du minsann! Kram

Cicki sa...

Barbamorsan: Tack. Min ambition var att få den tydligen och enkel. Tydligen har jag lyckats för det har de flesta kommenterat. Det är kul när folk gillar det man gör. Jag hade inte en aning själv om att jag skulle klara det men jag valde en site med färdiga mallar så det är lite fusk....:-)

Anonym sa...

Jo, om man bara kunde sova under dagen. Nu är tom nätterna för varma för min smak. Sömnen vill inte riktigt infinna sig.

Cicki sa...

Petra: Min dotter jobbar natt nu och jag trodde det skulle vara skönt men hon säger det är hemskt även på nätterna. Hon är vakt på en kvinnlig öppen anstalt.

Bloggblad sa...

Jättefin! Och fina saker. Datorväskan var ju nåt alldeles extra! Jag blir så sugen att börja sy när jag ser vad du gjort... som nästan alla tanter sa när jag sålde mina pärlmuddar på marknaden: Såna kan jag ju göra själv... :)

Cicki sa...

Bloggblad: Tack. Jag är verkligen nöjd med sidan själv och när jag får så mycket fin respons så blir jag ännu nöjdare.

Jag ska ju också vara med på en marknad i slutet på augusti. Få se om jag får höra samma sak då...:-)
Visst kan jag sticka och det blir bra men jag skulle ändå inte ge mig på att göra pärlmuddar. Tror inte mina fingrar skulle klara det och det skulle absolut inte bli lika fint.