fredag 14 mars 2008

En sån dag

Idag var det en sån dag, en dag när allt går fel. Planeringen för dagen såg ut ungefär så här: Jag skulle baka fullkornsciabatta och fålla upp tre par byxor åt en kompis. Om jag orkade efter det skulle jag även dammsuga lite grand. Sambon skulle på Bilprovningen och besiktiga bilen och så skulle han på apoteket och på Willys för lite småhandling.

När jag börjar plocka fram grejerna för baket så inser jag att det fanns ingen naturell yoghurt hemma. Så det var bara att skjuta upp brödbaket till imorgon och lägga till yoghurt på handlingslistan. Jag började fålla byxor och ser hur klockan tickar iväg utan att sambon gör sig beredd att åka. Jag påminner honom och får nåt mumlande till svar. Efter en kvart så påminner jag honom igen och han blir lite irriterad över mitt tjat. Till slut kommer han iväg precis den tiden han redan borde vara på Bilprovningen. Vi bor ganska nära så han räknade väl med att inte bli alltför försenad.

Han hinner inte mer än åka så ringer han från mobilen och säger att de slagit igen för helgen. Jag blir sur eftersom jag förskottsbetalat och misstänker att de pengarna är körda nu. Han åker på apoteket där det visar sig att de recept som doktorn skulle mailat in inte finns i datorn. Så då gick det också på tok. Handlingen gick i alla fall bra.

När han kommer hem så går han i försvarställning eftersom han vet att jag är irriterad. Jag försöker att inte låtsas om något i alla fall eftersom jag inte vill bråka. Jag tar Bilprovningens lapp med förhandsbokningen och sätter mig vid datorn för att boka om besikningen. Då inser jag att det står att bilen ska besiktigas 14 APRIL. Dagen räddades med en hårsmån.

Nu är det Settman som gäller. Det kan väl i alla fall inte bli fel.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Det är då den STORA frågan inställer sig. Ska man berätta för sambon att man själv tagit fel på dag eller inte???

Så här brukade jag göra: -"Egentligen skulle du ha en käftsmäll men dina väl insamlade pluspoäng räddar dig, den här gången också. Nu visar det sig att vi, turligt nog, har försökt att besikta fel dag så du är tillfälligt out of the woods. Så kan vi göra något kul för de pengarna som jag har sparat genom att skicka dig fel dag"

Man har alltså ryggen fri, man har talat om vem som normalt står för alla eventuella misstag som sker inom samboskapet och man har fått något att fira. Kanske kan det till om med generera en puss, helt otroligt eller hur!

Kram!

Cicki sa...

Nja jag erkände ju att jag skickat iväg han på fel dag och han blev lättad över att han slapp ha dåligt samvete. Sedan skrattade vi åt att vi är lika virriga bägge två. Så slutet gott allting gott.....:-)

resan mot ljuset sa...

Murphy's lag - kan något gå åt skogen, då går det åt skogen. Men som sagt, allt ordnade sig. Vi ska härdas lite...Inte bara åka räkmacka. Kram

Cicki sa...

Vi brukar säga att den där Murphy bor nog hos oss. Och det gör att vi får ett antal skratt också. Det är nog viktigt att man kan ta saker och ting med en klackspark och bjuda på ett och annat skratt....:-)

Hilda sa...

Åh vissa dagar känns ju bara alltför hopplösa! Allt går liksom fel. TUR att det var fel månad hörredu. Jag hade blivit hysterisk. Så fort det handlar om betlada grejor som förfaller så blir jag tokig. Kram på dej!

Cicki sa...

Hilda: Jag var jätteirriterad från början just för att jag hade betalt i förväg och han inte kunde sköta den lilla biten. Och det stod på baksidan av bokningspapperet att man förlorade hälften av summan om man inte kom i tid. Men som sagt var så löste det sig tack vare att jag själv haft hjärnsläpp....:-)

Annika sa...

Vissa dar känns det som om det mesta går fel... Men tur ändå att besiktningstiden var räddad :-). Hoppas ni kommer ihåg den nästa månad då :-).

Cicki sa...

Annika: Det är uppskrivet med stora bokstäver på stora almanackan.....:-)

Monkan sa...

Vännen. även den bäste kan ta fel, och det är det största att erkänna att även jag kan ha fel. *ler*