Igår skrev jag ett inlägg om hur jag blev bemött av två
handläggare på Pensionsmyndigheten. Idag hade jag fått ett svar på mitt
blogginlägg från Anna, som är chef på Pensionsmyndighetens kundservice. Hon bad
mig kontakta henne så vi kunde reda ut hur tokigt allt kunnat bli.
Nu har jag haft två långa telefonsamtal med henne och vi har
rett ut det mesta. Jag har fått en bra förklaring på varför vårt bostadstillägg
blivit så mycket lägre än när Försäkringskassan betalade ut det. Men framför
allt har jag fått upprättelse på hur jag blev bemött.
Pensionsmyndigheten är en myndighet där deras kunder är i
beroendeställning till dem. Då är det extra viktigt att man får ett proffsigt
bemötande. Så att bli bemött som jag blev igår är inte acceptabelt. Inte för
att det är kul att sätta dit folk, men det känns ändå bra att de två
handläggarna ska få varsin tillsägelse om att deras bemötande inte var korrekt.
Det känns fortfarande jobbigt att vi får så mycket mindre
pengar varje månad. Vi får väl helt enkelt lära oss leva med det och dra in på en
krona här och en krona där. En ekvations som just nu känns svår, men jag vet ju
sedan tidigare att man vänjer sig vid det mesta. Vi har tidvis haft ännu mindre
pengar att leva av. Fast dit vill man ju inte igen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar