fredag 8 augusti 2014

Fortsättning på gårdagens inlägg

Igår skrev jag ett inlägg om hur jag blev bemött av två handläggare på Pensionsmyndigheten. Idag hade jag fått ett svar på mitt blogginlägg från Anna, som är chef på Pensionsmyndighetens kundservice. Hon bad mig kontakta henne så vi kunde reda ut hur tokigt allt kunnat bli.
Nu har jag haft två långa telefonsamtal med henne och vi har rett ut det mesta. Jag har fått en bra förklaring på varför vårt bostadstillägg blivit så mycket lägre än när Försäkringskassan betalade ut det. Men framför allt har jag fått upprättelse på hur jag blev bemött.  
Pensionsmyndigheten är en myndighet där deras kunder är i beroendeställning till dem. Då är det extra viktigt att man får ett proffsigt bemötande. Så att bli bemött som jag blev igår är inte acceptabelt. Inte för att det är kul att sätta dit folk, men det känns ändå bra att de två handläggarna ska få varsin tillsägelse om att deras bemötande inte var korrekt.

Det känns fortfarande jobbigt att vi får så mycket mindre pengar varje månad. Vi får väl helt enkelt lära oss leva med det och dra in på en krona här och en krona där. En ekvations som just nu känns svår, men jag vet ju sedan tidigare att man vänjer sig vid det mesta. Vi har tidvis haft ännu mindre pengar att leva av. Fast dit vill man ju inte igen.  

Inga kommentarer: