tisdag 5 augusti 2014

Dagens tankar

Tankarna går till alla som på ett eller annat vis är drabbade av den stora skogsbranden i Västmanland. Jag önskar av hela mitt hjärta att det snart kommer rejält med regn så marken blir blöd och branden hanterbar.
Så tänker jag på dem som uppmanas att evakuera sina hem. Tänk om vi skulle drabbas av det? Vad tar man med sig? Vad skulle jag ta med mig? Här blir det riktigt jobbigt, för jag kan inte tänka den tanken. Självklart skulle jag se till att få med mig sambon och Elvis i första hand. Men sedan då? Vad är viktigast för mig? Datorn kanske, där stora delar av mitt liv finns i form av bilder, texter och mycket annat. Symaskinerna! Självklart kläder, så man klarar sig. Men det känns egentligen minst viktigt. Kläder kan man köpa nya. Men alla minnen man har omkring sig.
Hur väljer man när man ställs inför detta? Stackars människor. Förhoppningsvis får de komma tillbaka till oskadda hem igen. Jag tänker mycket på dem.

Inga kommentarer: