måndag 18 mars 2013

I drömmarnas värld

Ni som läst här ett tag vet att jag har ett livligt nattliv. Inatt har det också varit så. Jag har varit på rena rama hamstringsresan. Jag har åkt runt på en massa ställen och köpt hur mycket som helst. Och bara ekologiskt och nyttigt. Det har varit både mat och tyger. När vi shoppat loss på ena stället, så visste jag ett nytt vi kunde åka till. Sambon, som i vanliga fall, är en ganska god shoppare, började ängslas för storleken på plånbokens innehåll. Men det brydde jag mig inte om.

Varför drömde jag då så? Jag vet inte. Kanske för att jag igår gick igenom räkningshögen och såg att det fanns utrymme för ett loppisbesök. Fast inte alls i den storleksklassen som jag slösade bort i natt. Det kanske inte är så dumt att drömma att man shoppar. Man får utlopp för shoppinggenen, samtidigt som det blir oerhört billigt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Märkligt det där med drömmar. Jag kommer nästan aldrig ihåg vad jag drömmer. Någon enstaka gång kan jag komma ihåg känslan jag hade i drömmen, men inte själva drömmen.