torsdag 6 september 2012

Paj

Det är inte någon kantarellpaj jag ska berätta om, även om man skulle kunna tro det efter vårt svampplockande.

Nej då, det är min älskade fåtölj som är paj. Helt plötsligt ikväll for jag baklänges. Som tur var så ramlade jag inte i golvet, eller något sånt. Jag hamnade lite mer på sniskan, utan alkohol, så att säga. Vi har ju två Poängfåtöljer, varav jag nyttjar den ena varje kväll framför TV:n.

Bild lånad på Ikea.se
En skruv/bult hade gått av där armstödet är fäst i ryggstödet. Nu var det enkelt att för kvällen byta plats på fåtöljerna. Imorgon får sambon ta en tripp till möbelvaruhuset och be om hjälp att få en ny skruv, samt råd om hur han ska få bort den lilla biten som sitter kvar i ryggstödet. Jag har bett honom om att skaffa två skruvar för att byta på den andra sidan innan det händer någon mer olycka.

Det kändes skillnad på fåtöljerna så det märktes väl att den ena är mer utnyttjad än den andra.

Inga kommentarer: