måndag 25 april 2011

Färdigpåskat

Nu är snart glada påsken över. Vi har haft det väldigt skönt i försommarvärmen. Vi har varit duktiga och promenerat varje dag. Vi ökar på sträckan lite mer för varje dag som går. Det känns bra. Vi har också ätit gott, både nyttigt och onyttigt.

Igår var äldsta bonussonen och hans nya flickvän här på middag. Det var trevligt.

Jag har sytt lite på en docka som borde varit klar för länge sedan. Men eftersom förkylningar och värk ställt till det, så har det inte blivit så. Men nu börjar det i alla fall närma sig slutet. Det är bara en skjorta som ska sys. Tur att beställaren är tålmodig.

Imorgon är det vardag igen. Då ska jag till tandläkaren och ta stygnen efter tanddragningen. Jag gruvar mig lite inför det. Inte för att jag är rädd för tandläkaren, men jag är rädd att jag får ont efter stygnen. Efter det ska jag gå till garnaffären och köpa lite mer lingarn. Jag har även gjort visitkort idag som jag ska lämna där. Ägarinnan ska ha dem att lämna ut när folk frågar efter stickfodral och liknande. Hon har inte plats att sälja sådant så därför ska vi samarbeta lite över gränserna. Hoppas det ger något.

4 kommentarer:

AprilSus sa...

Kikar in i en hast och blir glad att läsa att du mår bättre nu.

Kramis på dig!

Inger Marianne sa...

Skönt att höra att du mår bättre! Och som sagt ingen brådska med Filip. Har inte varit så flitig på nätet, har haft krångel med både det ena och det andra i datorn, men nu tror jag min son, experten har fått allt i ordning. Kram

Polargrevinnan sa...

Här är också påskat färdigt. Det har varit en underbar helg. Tänk vad solsken kan åstadkomma med oss människor. Jag blir piggare och gladare. Både igår och idag har vi varit ute i naturen. Idag var vi vid Ängsö naturreservat och började gå en stig som skulle vara 5 km lång. Pyttsan - den tog 2 timmar och då är inte vilopauserna inräknade. Jag är så lycklig över att min knäoperation blev så bra, jag känner ingen smärta och i dag var det den längsta "promenad" jag gått.
Vad skönt att du börjar känna dig bättre och kan ta itu med dina beställningar. Tråkigt när orken inte räcker till.
Kul det där med disktrasorna
och kan du sen få lite andra beställningar är det väl välkommet.
Jag har tittat på körslaget ikväll, ett program jag gillar. Jag ville att båda körerna skulle vinna, de kunde dela på priset. Jag sjunger inte men gillar att lyssna på körsång.
Ha en riktigt bra vecka.
Kram Viola

Cicki sa...

AprilSus: Har precis läst (utan att kommentera) om din härliga Stockholmshelg. Trots att jag bor så nära så älskar jag att promenera på alla de där ställena du varit på i helgen.....:-)

Inger: Jag såg att du hade datorstrul. Jag vill ju bli klar med Filip så jag får ta itu med annat också.....:-) Jag ska sy en ny modell av en väska sedan, har jag tänkt i alla fall.

Viola: Du hade så fina bilder från er promenad. Hur ska vi göra med väskan. Nu är det ju vår. Den skulle väl vara en vårväska, eller....:-)