fredag 18 februari 2011

Cickis Kollijox

Ibland blir det Delight men ikväll blev det Kollijox. Det var stilje i huvudet om vad vi skulle äta ikväll. Jag var också väldigt trött så det skulle bli något lättlagat. Till slut joxade jag ihop något och det blev kanongott. Så här gjorde jag:

Jag hackade två små gula lökar fint. De fräste jag på lite så de blev mjuka, inte brända. Jag tärnade också fyra skivor kassler som jag stekte ihop med löken. Sedan kokade jag bulgur. Jag tog ett gäng körsbärstomater som jag halverade. När bulguren var kokt så joxade jag ihop allt. Till det serverade jag brieost i skivor.

Det blev fantastiskt gott. Testa gärna.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag tycker ofta att det är så att det jag slänger ihop på måfå av vad som råkar finnas hemma kan bli godare än om jag lagar något genomtänkt i en timme.

Cicki sa...

Camilla: Många gånger så är det ju så. Sambon är fenomenal på att slänga ihop goda grytor på det här sättet.