torsdag 9 december 2010

Mer julklappstips

Här kommer de sista julklappstipsen från mig. Nu ska jag sy egna grejer och pyssla med annat under de veckor som är kvar till jul.

Här är ett stickfodral i ett himla läckert tyg. Det ska väl föreställa Myran-stolar eller något liknande. Både yttertyg och fodertyg är helt oanvända och du hittar fler uppgifter om fodralet här.






Fodret är beige med en lite rosa ton, samma färgton som det är på stolen längst till vänster på yttertyget.










Jag har fortsatt att leka lite med de tre olika tygkombinationerna. Här blev det tre stycket sk brödkorgar, eller vad man nu vill använda de till. Servetter kanske?

Du hittar mer uppgifter på brödkorgarna här.

Den här har svart bakstycke och stickningarna är sydda med röd tråd.


Svart bakstycke och svarta stickningar.









Rött bakstycke och röda stickningar.

6 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Hej - jag ligger efter med kommentarer, men nu har jag läst fatt här hos dig.
Vad duktig du är med alla dina alster. Hoppas att det finns några som behöver lite nytt.
Underbart med en riktig vän. Det är någon som sagt att kärlek kan ta slut men aldrig riktig vänskap.
Jag har en vänninna som har stora likheter med din. Vi har känt varandra i över 50 år.
Ha det bra och ta det lugnt med julförberedelserna (bara ordet är för långt). Det ända måste här. är att struvor skall bakas några dagar
före jul.
Ha det bra.
Kram Viola

Ruta Ett sa...

Gud, så mycket fint du gör!!!

Cicki sa...

Viola: Tackar. Håller helt med om att riktig vänskap kan inte ta slut. Gör den det så är det inte riktig vänskap.

Jag tar det lugnt med julförberedelserna. Det enda jag har på den måste-listan är julvört och mina specialköttbullar....:-)

Det är så kul att få följa dig i efterhand på er Indienresa. Kram

Ruta Ett: Du gör mycket fint du också och jag längtar till att du får ordning på din hemsida.

Trebarnsmamman sa...

Tjing! Får jag tinga det översta stickfodralet?????

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Självklart. Jag antar att du menar det med stolarna på.

trebarnsmamman sa...

Jupp det med stolarna :)