söndag 12 december 2010

Den där Murphy

Ibland blir jag så trött på allt. Det känns som att man aldrig får vara riktigt glad.

Jag har sålt ganska bra de sista veckorna, så vi bestämde härom dagen att vi skulle unna oss en egen julklapp. Vi skulle gå på loppis och shoppa för varsin hundring. Det skulle vara vår julklapp hade vi tänkt oss. Resten av sypengarna skulle vi betala av skulden på Ica-kortet med. Plus att jag behöver köpa en del material som börjar ta slut.

Men så tyckte inte Murphy att vi skulle få göra. Idag bakade jag linfröbullar. Då går hushållsassistenten sönder. Det är packningen som sitter i botten på degskålen, där man fäster degkroken. Den packningen har gått sönder. Nu hoppas jag att man kan köpa bara en packning. För 8-10 år sedan bytte vi hela degkroksfästet. Då gick det på fem-sexhundra kronor. Vad det kostar idag vågar jag inte ens tänka på. Maskinen är mer än trettio år gammal, men fungerar för övrigt hur bra som helst. Modellen tillverkas fortfarande så det är inget problem att köpa reservdelar. Det är kostnaden som jag är rädd för.

Nu har sambon dragit ihop det hela provisoriskt eftersom jag måste baka vörtbröd imorgon. Jag ska ringa till Elkedjan och höra om de kan ge mig ett pris på en packning. Håll tummarna att det inte blir för dyrt utan att vi fortfarande kan unna oss ett loppisbesök.

6 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Håller både tummar o tår!
KRAM

Anonym sa...

Jag håller tummarna!

Viola sa...

Heter din assistent Murphy? Ja återkommer med ett mail.

Cina sa...

Håller tummarna att du kan köpa en packning så att assistenten blir som ny!
Kram!i

Christina sa...

De där gamla maskinerna brukar vara riktiga slitvargar. Jag håller tummarna för att du ska kunna köpa en packning till ett rimligt pris!

Cicki sa...

Pärlmudden, Annika och Cina: Tack, det hjälpte med tumhållningen. Ni kan släppa taget nu....:-)

Viola: Den är en Bosch. Murphy det är han med Murphys lag, Lagen om alla tings jävlighet....:-)

Christina: Det här är verkligen en slitvarg. Jag har använt den så mycket både i mitt gifta liv och nu. Mina hushållsmaskiner kan jag inte leva utan. Det är den här, lilla köksmaskinen som jag river och strimlar med och så elvispen. De behöver jag ständigt.