måndag 13 december 2010

Allt är OK igen

Tack för tumhållningar. Det hjälpte. Nu har jag beställt en ny packning. Det blir totalt med frakt och allt 150:-. Det överlever till och med vår ekonomi, även om jag gärna gjort något roligare för de pengarna. Leverans inom 1-3 dagar.

Jag brukar ofta tänka på hur tanklös jag var med pengar förr. Inte så att jag förköpte mig eller slarvade bort dem. Men jag behövde inte tänka så mycket på vad saker och ting kostade. Såg jag en snygg jumper eller blus i ett fönster, så köpte jag den. Om den inte drog i väg alldeles för mycket, vill säga. Fick jag lust att köpa ett par nya örhängen eller ett nytt nagellack så gjorde jag det. Ekonomin i mitt gifta liv såg ut så. Vi var inte skitrika men vi hade rätt gott ställt ändå.

Det är "tur" att min uppväxt präglats av dålig ekonomi, så när jag hamnade i det igen så har det inte varit någon stor katastrof att ställa om sig. Det var bara att kliva några steg bakåt och ta vara på de kunskaper som mamma gav om hur man lever billigt. De kunskaperna har vi nytta av nu.

Men jag skulle ljuga om jag inte erkände att visst längtar jag tillbaka till ett ekonomiskt friare liv. Så är det!

9 kommentarer:

Mångmamma sa...

Tur att det inte blev dyrare! :)

Junebacken! sa...

När man har pengar så tänker man att pengar är inte allt. Men när man inte har dem, det är då man inser hur mycket de betyder. Lite så är det ju.
Det är ju en väldig tur att du innerst inne kan det där med att spara och ta tillvara. Men jag förstår att du längtar tillbaka till den biten. Att bara kunna unna sig något lite då och då, det behöver ju inte vara något stort. Här får du en kram av mig iaf, den kostar inget! =) *kram*

Cicki sa...

Mångmamma: Visst är det.

June: Det är en himla tur att kramar och kärlek är alldeles gratis....:-)

Spader Madame sa...

Jag önskar så att ni får ordning på alla FK-turer så att det blir bättre! KRAM!

Cicki sa...

Spader: Vi ska träffa sambon smärtläkare imorgon. Hon hjälper oss bland annat med FK kontakterna.

Anonym sa...

Skönt att det ordnade sig så pass bra ändå. Hoppas det går bra hos läkaren. Kram!

Lena sa...

Vilken tur i oturen,skönt att det inte blev dyrare.
Nu måste du försöka att ta det lite lungt och andas ut,så att du inte går in i väggen.
Tänker på dig.
Många kramar

Cina sa...

Skönt att det inte blev dyrare än då! Håller verkligen med Spader Madame, måtte ni snart, alldeles snart få ordning på allt! Jag håller tummarna för det. Också! Kram!

Cicki sa...

Solveig: Man får glädjas åt det lilla.

Lena: Jag försöker i alla fall ta det lugnt fast ibland är det svårt.

Cina: Den där summan var ju hanterbar i alla fall.