måndag 4 oktober 2010

Vackra Vera och Tuffa Viktor

Får jag presentera Vackra Vera och Tuffa Viktor. De ska snart flytta till en liten kille och en liten tjej i Småland.

Tuffa Viktor kom till på grund av att sambon övertalade mig att köpa en stuvbit kamouflagefärgad bomullsväv. Det var roligt att göra han för nu fick jag lov att göra eget mönster till kläderna. Fria fantasier är alltid lite roligare att göra.

Men Vackra Vera blev fin hon också, tycker jag själv.

Hoppas det lilla syskonparet blir glada åt sina nya dockor.



7 kommentarer:

Le Loup sa...

Fina dockor, tuffa Viktor ser stentuff ut och Vackra Vera riktigt vacker, och, vad bra ögonen är gjorda, de har en personlighet i dem :)

Trebarnsmamman sa...

Viktor var ju underbar!

Mångmamma sa...

Jag är helt övertygad om att Fröken-Hårfager och Bam-Bam kommer att uppskatta sina nya vänner!

Cicki sa...

Shirouz: Det är svårt att göra dockorna olika mer än på kläderna. Därför har jag valt att försöka göra ögonen lite mer personliga. Kul att det märks.

Trebarnsmamman: Han blev en liten tuffing.

Mångmamma: Jag har förstärkt sömmar i armar, ben och svans så att de ska tåla lite hårdhänt lek. Hoppas de faller i god jord, så att säga.

YvvePyvve sa...

Härliga dockor! Tuffa Viktor läste jag mycket i tonåren men nu är det sällan jag ser honom.

Madde sa...

Åhhh vad fin Vera var! Tror den är bäst hittills! =)
Ja, maten var väldigt god. Mycket bättre än vad jag hade tänkt mig i huvudet också, haha=)
Har lagt upp massa nya bilder på Melina nu!

Cicki sa...

YvvePyvve: Välkommen hit. Kul att du gillar mina dockor. Tuffa Viktor läste jag också. Vet inte om han finns som seriefigur längre.

Madde: Jag har sett bilderna. Vi får väl testa receptet vid tillfälle.