onsdag 6 oktober 2010

Böndernas kärleksliv

Jag brukar sällan eller aldrig se på såpoperor eller realityserier. Jag tycker det är fullständigt ointressant och retar mig för det mesta på deltagarnas till synes låga intelligenskvot. Utom när det gäller en serie. "Bonde söker fru"! Den såpan älskar jag och längtar riktigt efter seriestarten. Så den här dagen har jag verkligen sett fram emot hela sommaren.

Idag började jag fundera över vad det är som gör att jag ser på den och inte på några andra såpor. Jag kom fram till att det måste vara det här med kärlek och romantik. Alltså inte kärlek, hångel och sex som i Paradis Hotel där jag tycker att allt bara är pinsamt. Utan den där pirrande känslan som uppstår när pojke möter flicka. När man ser händer som trevar efter varandra, blickar som mötas. Det älskar jag. Jag vet, jag är en obotlig romantiker.

Hädanefter är jag inte anträffbar på onsdag mellan kl 20.00 och 21.00. Då tittar jag på TV. Meddelas endast på detta sätt.

8 kommentarer:

Le Loup sa...

Jag undviker sinnesslöa dokusåpor, någonstans tror jag att jag är rädd för att det ska smitta av sig...
Jag gillar Filip och Fredriks "Lite sällskap", det finns ett hjärta i den serien också, på ngt sätt pekar den på hur folk längtar efter gemenskap, samtidigt som den visar hur fel det kan gå, och jag gillar att det är olika generationer som söker kärlek. (Usch så långrandig jag blev så här tidigt på morgonen...)

Cicki sa...

Shirouz: Det är nog samma sak med bönderna här. Det finns en glädje i programmet som tilltalar mig. Glädjen att hitta någon att dela sitt liv med. Du är aldrig långrandig oavsett tid på dygnet....:-)

nillas liv på pinnen sa...

Inte jag heller är anträffbar då! Förutom i reklampauserna. Är också en sån där obotlig romantiker. Ack, ja.

Cicki sa...

Nilla: Visst är det härligt att vara så där äckligt romantisk.....:-)

Christina sa...

Jag vet inte om jag är någon romantiker, men Bonde söker fru ser jag :) Fattas bara!

Wv är tribidal - det kanske är det jag är!?

Cicki sa...

Christina: Du har nog också en liten dold romantiker i dig. Du har bara inte förstått det än.....:-)

Madde sa...

Ny tävling i bloggen! Denna kan du vara med i iaf=)

Madde sa...

Ny tävling i bloggen! Denna kan du vara med i iaf=)