torsdag 9 september 2010

Meddelas endast på detta vis.

Ja, då sitter man här igen och är drabbad av den underbara datoriserade världens nycker. Min dator har behagat lägga av. I tisdags morse ville den inte gå igång. Den envisades med att säga att Windows hade en trasig fil och måste ominstalleras. Fullt så enkelt var det inte.

Datanörden, det vill säga sambon, har nu hållit på i två dagar och får inte till det. Sista budet är att moderkortet är skadat. Han håller på att felsöka nu. Är det inte det så vete sjutton vad det kan vara. Det kan även vara någon form av mjukvarefel. Jag har en ny dator ståendes i Sundsvall, men det är lite häftigt att kvista iväg 45 mil så där på studs. Det är dotterns stationära som jag fått. De har helt gått över till bärbart.

Nu är vi ju inte precis datorlösa i det här hemmet så nu sitter jag med vår bärbara i brist på annat. Det är bara det att jag är inte vän med det tangentbordet. Det har sina nackdelar att ha lärt sig riktig handsättning på en hederlig gammal elektrisk skrivmaskin. Då är de små tangentborden helt fel.

Så jag återkommer när min egen dator är OK eller att mitt tangentbord kopplats till den bärbara. Det ska visst gå att göra så.

Förresten, har ni en aning om hur mycket man hinner hemma när man inte sitter vid datorn?

Over and out!

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Nä, det har jag inte en aning om. Vill inte prova! Väntar troget här!

Mångmamma sa...

Började sakna dina inlägg, nu vet jag varför jag väntar...för det gör jag!

Cina sa...

Nä, jag vet inte heller hur mycket man hinner. Fast jag har mina aningar....
Hoppas det ordnar sig med tekniken!

Le Loup sa...

Väntar lugnt på att du ska berätta hur mycket man hinner utan dator. Välkommen tillbaks när du kommer tillbaks :)

Polargrevinnan sa...

Dygnet har ju bara 24 timmer per dygn. Så klart det blir några timmar över till något annat om man inte sitter vid datorn. De timmarna kanske används till något mindre nyttigt, inte säkert till städning o.d.
Datorhaveri är inte roligt.
Hoppas att nörden fixar felet.
Ha en trevli helg.
Kram Viola

engelsson e sa...

Oj har du ännu inte fått igång din dator..jag håller tummarna för att du snart e i gång igen..kramk

Viola sa...

Jag fattar inte vad du menar att man hinner mer...men du behöver inte utveckla det jag googlar(fniss)

Hoppas du snart kommer tillbaka,du är saknad!

Kram LIllaviola