onsdag 11 augusti 2010

Röjning

Igår kom sambon igång lite smått med att röja, så helt plötsligt hade vi en ledig hörna i vardagsrummet. Det som uppdagades då var en sladdhärva. Jag HATAR sladdhärvor. Han tyckte nog jag var jobbig när jag började fundera över hur vi skulle få ordning på eländet. Det får vila tills vidare. Sambon måste man nämligen stryka medhårs om man ska få något gjort.

När han ändå var på gång så tog jag mig en vända i klädkammaren. Inte bland kläderna, utan bland allt skrot som samlats på hyllorna. Nu fick jag bort lite trasiga väskor. Klippte och hade mig för att ta rätt på spännena på en ryggsäck som gjort sitt.

Idag passade vi på att kasta det utröjda, eftersom HSB ställt ut en container bakom huset. Det var nämligen skyfall här i förra veckan, så vatten rann in i källarförråden. Tack och lov har vi själva vårt förråd på vinden. Imorgon blir det loppisbesök, där vi ska lämna det som går att återanvända. Det är bland annat en liten 14 tums tv och min gamla stereo. Förhoppningsvis kan de få några kronor för det. Vi lär vi gå en runda och titta vad som kommit in under sommaren. Vi kanske har lite med oss hem igen. Risken är ju att det blir för tomt här annars, om man bara röjer ut.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du håller på som jag. Fast jag har slutat spara saker som kan vara bra att ha till nåt annat...

Jag hatar också sladdhärvor, fast nu vet jag att det heter "kabelage" och säger man det lite fisförnämt kabbelaaaash så låter det lite bättre. Min man tycker att det är helt okej att det hänger tusen sladdar bakom saker, så vill jag göra nåt åt det, får jag göra det själv.

Lyckos som har en container att tillgå...

Cicki sa...

Bloggblad: Det är tur att man blivit tålmodigare med åren. Annars skulle jag nog få utbrott då och då. Det är skillnad på det som jag sparar på och det som gubben sparar på. Jag sparar ju baaaara på andvändbara saker....:-)