fredag 27 augusti 2010

Denna dagen, en dag mitt i livet

Idag har jag varit på utflykt till vårt härliga museiberg. Jag hade stämt träff med en ung väninna som finns kvar i mitt liv sedan tiden när jag jobbade som lägerledare. Vi konstaterade idag att det var nog tolv år sedan vi lärde känna varandra. Åren rullar på fort.

Vi gick igenom nästan alla husen och tittade hur de levde förr. Det är ett levande museiberg med många konsthantverkare så vi har även tittat på vackra linnetyger, vacker keramik och en hel massa annat. Efter allt detta tittande så var vi torra i munnen och behövde fika.

Jag passade också på att knyta några kontakter. Det börjar suga i marknadsnerven. Få se hur det blir med det. Måste kolla upp lite först angående kostnader och liknande. Vi får se vad det leder till.

Sambon har börjat med sin träning. Så först körde jag honom dit innan jag hämtade upp A vid tåget. Sambon fick ta bussen hem. När jag kom hem så for vi till Willys och handlade. Nu är det fullt i kylskåpet igen.

Så har min dag varit.

Inga kommentarer: