fredag 18 juni 2010

Vänskap som värmer

Jag är så lycklig över alla fina vänner som vi har. Det är så många som tänker på oss nu när vi har det som vi har det. En del tänker inte bara utan handlar också. Som idag till exempel. När storhandlingen var uppackad så satte jag mig vid datorn med en kopp kaffe. Jag öppnar mailboxen och hittar ett mail från en god vän. Hon erbjuder oss en utflykt där hon bjuder på skjuts och lunch. Vi får välja tid och plats själva. Det var några platsförslag med som alla var lockande.

Det värmer ända in i hjärteroten av sånt här. Det finns även bloggvänner som ställt upp på olika sätt och jag blir nästan förundrad över att det finns så mycket fantastisk vänskap runt omkring oss. Jag är hellre fattig på pengar och rik på vänner än tvärtom. Det är en gåva att få ha fina vänner.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är det sant. I nöden prövas vännen heter det och dina är verkliga vänner. Allt ordnar sig. Ha en fin utflykt!

Viola sa...

Den som ger hon får=)
Jag tackar DIG och säger du är värd mycket, mycket mer än du tror!
TACK för att DU finns!

Cicki sa...

Viola: Detsamma kära du.