onsdag 26 maj 2010

Värsta dagen

En dag i månaden är extra pestig. Det är när räkningarna ska betalas. Idag är det den dagen plus att jag har tvättstuga. Hur kul som helst! Men jag är ganska stolt över att jag får till det varje månad. Med de små marginaler som vi har, så är det ständigt en balansgång på slak lina. Den här månaden lyckades jag till och med få till bilskatten som var på ett och åtta. Det är inte dåligt. För en bil som inte används. Men imorgon ska den faktiskt till farbror bildoktorn. Få se vad den räkningen slutar på?

De gånger när bankärendena ska fixas måste jag koncentrera mig extra mycket så inget blir fel. Gissa hur glad jag blir då när Elvis envisas att vandra fram och tillbaka framför datorskärmen. Jag lyfter ner honom med ett strängt NEJ. Och han hoppas upp lika fort igen. Så håller vi på. Jag är nog dålig på att vara auktoritär. Fast det enda som blev fel idag var att jag glömde skriva ut listan på det som var betalt. Men det gick ju att göra om, som tur är.

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Håller tummarna för en bättre ekonomisk situation när det ordnar sig för maken... och att bilen är lättreparerad... Stora kramen!