lördag 29 maj 2010

Grrrrrr

Jag blir så himla arg så jag håller på att spricka. Vi har varit till återvinningen med veckans skörd av papper, glas och metall. På återvinningen såg det för jäkligt ut. Där stod en trasig tjocktv, en trasig köksfläkt, lampskärmar, kassar med jord och torra växter plus en massa annat smått och gott som inte hör hemma där.

Att folk är så jäkla lata att de inte kan åka till den stora Returen och lämna det som ska vara där? Vad tänker man på? Fattar man inte att i slutänden så är det vi som får betala detta elände på skatten? Någon måste ju städa upp och det kostar.

Jag blir så arg att jag inte finner ord. Jag får lust att stå där och filma och sätta dit de jäklarna. Fan också!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske man borde göra det, ta en bild och skriva en insändare för att visa att slarvet noterats. Att det också är de själva som får betala..
Kram!

Cicki sa...

Solveig: Precis. Jag kanske ska starta en karriär som soppolis.

Cina sa...

Visst är det trist! Man blir uppgiven när man ser det. Framförallt känns det lite hopplöst när man som jag har mindre ungar och man försöker verkligen få dem att förstå att det är viktigt att alla hjälps åt. Men, jag brukar säga till dem att det är bra att de ser hur man INTE ska göra. Förhoppningsvis fastnar det!

Cicki sa...

Cina: Ja, man kan ju vända på det som avskräckande exempel.