tisdag 16 mars 2010

Vårsolen värmer

Idag har jag äntligen för första gången på flera månader kunnat lägga ut sängkläderna på vädring. Det har varit för mycket snö tidigare på balkongen. Nu har jag torkat av utemöblerna så jag kan lägga sängkläderna där. Det är underbart.

Det är tvättdag imorgon, men eftersom jag förmodligen inte hinner hem i tid så får sambon ta första passet. Därför byter jag rent i sängarna idag istället så allt är klart när det är dags att gå ner i tvättstugan. Så blir det när gamla tanter ska ut och förlusta sig på dagtid.

6 kommentarer:

Kesu sa...

Håller med - det är härligt att vädra i den första vårsolen!

När jag var utomlands i februari fick jag ett mess från B: "Jag hittar inte tvätten". Innan jag åkte hade jag skrivt en stor kom ihåg-lapp, där det bl a stod tvättstuga plus datum och tid. Planen var att han skulle bädda rent den dagen och tvätta lakanen. Han är duktig på att bädda rent. Men just det hade jag inte skrivit. Lakanskorgen var tom och han hade letat och letat. Hihi!

Cicki sa...

Kesu: Är det så vi alltid gör, jämna vägen och förbereder. När vi inte gjort det så blir våra närmaste förvirrade....:-)

EVA / whiskyochchampagne sa...

Här har vi tack och lov en liten inglasning bakom huset och där funkar det att slänga ut sängkläderna...annars hade det varit svårt ! För har har vi metervis av snö än...

***
KRAAAM EVA

:)

Cicki sa...

Eva: I förra lägenheten hade vi inglasat så där var det inget problem. Förra vintern kunde jag slänga ut sängkläderna väldigt ofta eftersom det var en mildvinter. Nu luktar de i alla fall såååå gott....:-)

Moster Ma sa...

Här har det också varit premiär för lakanen!!! Till största lycka för katten och våra näsor.

Cicki sa...

Moster: Visst är det härligt.