fredag 19 mars 2010

Datorhaveri

Min hårddisk har trasslat länge och jag har haft problem att starta upp datorn. Vi har förstått att den var för fullproppad. Jag har vid flera tillfällen försökt att rensa bort allt onödigt och har kört med en extra hårddisk där jag lagrat en del tunga grejer.

Idag gick det inte längre. Datorn ville inte starta. Nu har jag fått igång webläsarna tillfälligt, men inte något mer. Vi har varit och köpt en ny disk så det mesta ska gå att rädda över till den. Men under tiden så försvinner jag någon dag eller två.

Jag är mest ängslig för foton. Allt annat kan jag hitta igen på annat vis. Jag återkommer.

4 kommentarer:

Christina sa...

Hoppas att dina foton klarade sig!
Vilken tur att du bor ihop med en dataexpert ;)

Hanneles paradis sa...

foton vill man ju inte förlora..

Lisette sa...

Jag känner igen. Skönt att vi är igång igen både du och jag. Så kul för dig att du har så mmnga beställningar. Det låter verkligen uppmuntrande, tycker jag. Men det är int alls förvånande så fina saker som du åstadkommer. Ha det.

Cicki sa...

Christina: Ominstalleringen är inte helt klar så jag vet inte riktigt än. Men M tror att det mesta klarat sig.

Hannele: Nej de är viktiga. Förr kunde man ta sitt fotoalbum och springa om det började brinna eller något sånt. Vi har inte gjort några papperskopior på våra foton. Det kanske är dags att börja med det.

Lisette: Datorstrul är inte kul.

Jag fick ett så gulligt mail igår. Det var en man som ville köpa ett stickfodral till sin fru. Jag blir alltid så barnsligt glad när folk gillar mina saker.