onsdag 17 februari 2010

Vissa dagar

En del dagar borde man inte kliva upp. Idag har det varit en sådan dag. Började dagen med att må illa och vara yr i huvudet. Det är i och för sig inte så ovanligt för mig. Det kommer från nacken när det blir så. Nackvärk alltså, som yttrar sig på det viset..

Sedan har min dator strulat som bara den. Jag har inte haft kontakt med nätverket, inte med skrivaren och inte fick jag något IP-nummer heller från början. Nu funkar den i alla fall. Det är hårddisken som är gammal och trött. Det får bli lite konstgjord andning mellan varven tills vidare.

Ibland längtar jag oerhört mycket tillbaka till det livet när man bara kunde gå och köpa en ny hårddisk när behovet uppstod. Men nu är det som det är och det är bara att gilla läget.

Mitt i allt detta så pratade jag med pappa en stund. Han fyller 79 år idag. Pigg och kry som attan. Han skulle börja spara nu så han kunde bjuda på lokal till åttioårsdagen, meddelade han. Tokgubben.....:-)

Jag hade planerat att börja på en beställning idag, men det får bli imorgon istället. Nu ska jag råstuva potatis och till det steka isterband från Lammhult. Det är mattips som jag fått från kära vännen Christina. Tips på goda isterband alltså. Råstuvad potatis har jag gjort många gånger förr.

4 kommentarer:

Moster Ma sa...

Jag är dessvärre ensam i familjen om att älska isterband!
Är det min beställning så stressea ionte , den kommer tids nog!

Cicki sa...

Moster: Ja, det är din väska men jag stressar inte. Hade jag gjort det hade jag börjat idag trots strul.....:-)

Cina sa...

Hoppas nackvärken gav med sig till slut! Isterband!!! Så gott!
Kram!

Cicki sa...

Cina: Det lustiga är att när jag blir sån så har jag inte ont i själva nacken. Men jag vet av erfarenhet att det kommer ifrån nacken. Jag är mindre yr ikväll men helt har det inte släppt. Det brukar som tur är inte vara så länge. Det var supergoda isterband. Den godaste sort jag ätit på länge.