tisdag 26 januari 2010

Klumpiga matte

Det är inte lätt att vara katt i den här familjen. Eller jo, det är det nog för det mesta. Men risken att bli trampad på är stor.

Jag har alltid varit extremt klumpig. Även som barn var jag det, fast jag var minst i klassen. Liten och späd som en räka. Jag var den där som alltid fastnade på hopplinten om jag över huvud taget kom upp på den. Alltid vald sist i brännbollen. Jag snubblade på mina egna fötter.

Tro inte det har blivit bättre med åren och fibron som tagit plats i min kropp. Dessutom är jag inte fullt så späd heller numera. En mattkant, en lös sladd och jag snubblar till. För det mesta behövs inte ens det. Jag snubblar i alla fall.

Idag var det en katt i vägen. Elvis sprang runt mina fötter och lyssnade inte alls på att jag sa åt honom att flytta sig. Det slutade med att jag trampade honom på svansen eller tassen. Jag vet inte vilken del av honom som kom i vägen. Han skrek till och sprang och gömde sig.

I flera timmar sprang han undan bara jag kom i närheten av han. Nu har han tagit mig till nåder igen, men tittar fortfarande misstänksamt på mina fötter.

Gissa vad jag sa till honom när jag trampade på han: "Skyll dig själv som springer framför mina fötter."

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars kisse! Förstår att han höll sej undan nån timme :-D.
Tja, du såg ju i min blogg vad som hände när jag skulle kliva ur skoterpulkan häromdan - jag la mej raklång i snön :-D. Jag tycker inte att jag är speciellt klumpig av mej men ibland är man väl inte världens smidigaste heller... :-)

Cicki sa...

Han som annars sover vid mina fötter. Få se om han vågar det nu.....:-)

Ja, jag såg hur du låg där i snödrivan. Det är sånt som bara händer.....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Stackars katt, bli trampad när man bara vill visa matte vad myckat man tycker om henne.

Cicki sa...

Biggan: Han har det inte lätt....:-)

Cina sa...

Mmmmm. Kattsnubbel känns igen. Är han lite långsint, Elvis? ;)
Hoppas du har en bra, snubbelfri onsdag. Här snöar det som bara den!
Kram!

Cicki sa...

Cina: Nej han är inte långsint. Han har sovit med mig i natt så nu är allt som vanligt igen. Än har jag inte snubblat men jag ska snart ner i tvättstugan så vad vet man.....:-) Tvättdag är inte kul men nödvändigt.