måndag 8 juni 2009

Trött, trött och trött

Idag har jag en sån där riktigt trötterdag. Det svider i ögonen av trötthet. Till viss del får jag skylla mig själv. Kunde inte slita mig från Vattenmelonen och var tvungen att läsa ut den innan jag somnade.

Men det kan nog även vara vädret. Det är småruggigt och kallt ända in i märgen, känns det som. Provade att ta på mig en fleecetröja men det blev för varm istället. Nu ska jag koka några ägg och göra en tonfisksallad. Vädret är kanske inte det lämpligaste för sallad men ibland måste man ju ta rätt på det man har i grönsaksväg.

8 kommentarer:

Le Loup sa...

Kan absolut vara vädret, fråga mig... Har varit ute vid torpet, klippt och räfsat... Regnet var barmhärtigt nog att inte börja för fullt förrän vi var nästan klara. Men ruggigt var det. Ett rådjur såg jag på vägen hem, otroligt vad väl det smälter in i naturen. Nu ska jag nog ta mig en kaffe och en liten whisky för att jaga bort det sista av förkylningen. Burr.

Hannele sa...

Jag åt mina kokta ägg som de var, med lite kaviar på, varma.

Klimakteriehäxan sa...

Marian Keyes har sin charm, dom har ofta det, de där irländskorna. Fast nu var det länge sen jag läste något av henne.
Och om vi ska redogöra för våra kokta ägg, så var mitt skivat med kaviar på frukostmackan! :-D

Cicki sa...

Shirouz: En whisky låter inte dumt. Hoppas det är en singelmalt du menar....:-)

Hannele: De här var kalla och lite krämiga i mitten. Det blev gott.

K-häxan: Det var länge sedan jag läste en Marian Keyes också så när jag hittade denna på loppisen i förra veckan blev jag glad.

Mina frukostägg ska vara lösa, bara 2½ minut. Då är det svårt att skiva dem....:-)

Jennifer på Fashioncut sa...

Tonfisksallad lät ju inte helt fel! :)

Cicki sa...

Jennifer: Det var kanongott, med en rivig salladsås gjord på creme fraiche till.

Eva H-höjden sa...

Låter jättegott! Jag äter också massor med ägg nu, ägg jag fått av min granne på landet, sån lyx!

Cicki sa...

Eva: Jag är nog periodare på ägg. Ibland äter jag jättemycket, sedan kan det gå långa perioder när jag bara använder ägg i mat och bak. När dottern kommer på besök måste vi alltid ha mycket ägg hemma. Hon är en riktig äggoman....:-)