lördag 10 januari 2009

Frustrerad

Jag går omkring och känner mig frustrerad. Jag får inte tummen ur......,så att säga. Det finns en massa idéer i mitt huvud om vad jag ska sy, att sedan få det gjort är en annan femma. Det är nog så att jag "försydde" (finns det ordet) mig till marknaden. Nåväl, jag har pillat ihop den lilla röda, dotterns draperier och har en badkasse åt mig själv på gång. Det är genant att gå till badet med badgrejerna i en trasig plastkasse. när man syr kassar på löpande band till försäljning. Nu ska jag få en alldeles egen i alla fall.

Julen finns kvar här. Vi pratar varje dag om att vi ska plocka bort julsakerna. Men får vi det gjort, näääääää.

En massa annat behövs göras, men det sker ingenting på den fronten heller. Det vilar bara en allmän trötthet över det mesta. Det är väl bara att finna sig i att man kanske behöver några dagar när man bara flyter omkring. Resten ordnar sig på något vis till slut.

3 kommentarer:

Tussegumman sa...

Tröstamde kan kanske vara att det är ett fenomen som alla känner nu. Ja har inte träffat någon som könner sig pigg och strukturerad. Alla famlar i blindo:) Känner att det finns 1000 saker att göra men man får inte tummen ur,

Cicki sa...

Tussegumman: Det är alltid lite tröst att höra att man inte är ensam.....:-)

Smycka sa...

Det är jättejobbigt när fantasin och skapandet inte infinner sig när man vill. Känner igen det!

Du har blivit utmanad!

Kram