torsdag 4 september 2008

Min idol Jonas

Igårkväll spelade jag in Väckelsemöte med Jonas Gardell. Ikväll har vi tittat av det. Jag har skrattat så tårarna sprutat och jag fått ont i både hals och mage. Jag älskar den mannens humor. För ett antal år sedan när filmen "Livet är en schlager" spelades in så var det ett visst samarbete mellan mitt handikappförbund och Jonas Gardell. En av våra medlemmar ställde upp och hjälpte Jonas Karlsson att gestalta en CP-skadad på rätt sätt. Detta samarbete gjorde att när mitt förbund skulle ha ett jippo, så ställde Jonas Gardell upp och medverkade. Jag glömmer aldrig när han rusar in på scenen med orden: "Hej alla rullstolspuddingar. Här kommer er egen favorithomofil". Han stannade hela kvällen och fanns på discogolvet i stort sett hela tiden som en dansande mittpunkt bland alla ungdomarna.

5 kommentarer:

Hilda sa...

ÅH!!! Jag bara ÄLSKAR JONAS!!!!!!!!!!!

Cicki sa...

Han är bara sååååå bra...:-)

Anonym sa...

Jä....,det missade jag! Har lite mycket om mig och kring mig just nu. Jonas Gardell är så bra. Mitt i hans humor finns också ett allvar. Han balanserar detta på ett helt suveränt sätt. Hans böcker ät också väldigt bra.

KB

Anonym sa...

Haha...ja Jonas är underbar, på ett roligt och allvarligt sätt!

Cicki sa...

KB: Hoppas du inte har så mycket omkring dig att du mår dåligt. Jag har bara läst en bok av honom och den gillade jag. Vill ha tag på de andra också.

Trebarnsmamman: Han får en att tänka till ordentligt mellan varven. Han avslutade med att läsa en dikt om utanförskap som var helt underbar.