söndag 1 juni 2008

Väska

Jag har en god vän som tycker om att resa. Hon ville ha en väska som hon kan ha med sig och bära alla värdesaker i som hon inte vill lämna i deras husbil. Hon vill ha plats för pass och pengar och kamera t ex. Och det ska vara så inbrottsäkert som det går att ha i en väska. Så här blev det.



En rejäl dragkedja som stänger om alltihop. Reglerbart axelband.






Två fickor med dragkedja. De är sydda så det även blir två fickor utan dragkedja. För att få till det snyggt fick jag tips av Lena hur jag skulle göra.






Som en liten extragrej sydde jag ett litet glasögonfodral som är fastsatt i väskan så man lätt kan få tag på det. Jag använde en tunn skumplast som stöttålare i det.




6 kommentarer:

Hilda sa...

Den verkar jättevälgjord och jättesmidig att ha med sig, ett riktigt plus för platsen för glasögonfodralet. ;-)
Kram

Cicki sa...

Tack Hilda..:-)

Lena sa...

Snygg! Du har alltid så härliga tyger.Va bra att du fick nytta av mitt tips.Ha de.

Cicki sa...

Tack Lena. Den där fickan kommer jag att använda mycket. Den var ju jätteenkel att sy och blev så himla bra. Toppen.

S... sa...

I min favorithandv�ska har jag en rem med en liten greja p� som jag s�tter fast nycklarna i. N�r jag kommer hem tar jag bara tag i remmen och fiskar upp nycklarna ist�llet f�r att leta runt i v�skan. En superbra l�sning tycker jag!

Cicki sa...

S: Jag har gjort en sådan för nycklar till någon handväska och i någon har jag gjort en liten myntficka fastsytt med rem. Men I ville inte ha något för nycklarna i denna. Annars är det toppen att bara kunna fiska upp dem, så som du beskriver.