onsdag 25 juni 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Barbamorsan. Det är väl bäst att anta den då......:-)

Fem saker som finns på min attgöralista idag:
Oj, kan man skriva sy, sy, sy, sy och sy. Nej, jag ska väl göra fler saker om jag tänker efter.
1. Sy har jag ju redan nämnt,
2. men jag måste börja med att klippa till. Det blir nog en prototyp till necessär idag.
3. Vattna blommorna.
4. Stryka det som behövs strykas från tvätten igår.
5. Ta rätt på och plocka undan det som inte blev undanplockat igår av det tvättade.

Tänk, jag fick ihop fem saker och inser att jag behöver göra några till.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då var jag ganska nyskild och njöt av det. Skrev på min bok som blev färdig på hösten -08. Jobbade som egen företagare. Jobbade ideelt. Roade mig en del med nyfunna singelvänner.

Ställen du bott på?
Det är många det. Vi flyttade runt halva Sverige under min uppväxt. Kanske därför jag numera njuter av att vara stationär.
1. Uppsala är min födelsestad
2. Björklinge, ligger utanför Uppsala.
3. Göteborg
4. Aplared, ligger utanför Borås
5. Borås
6. Karlstad
7. Alnön, ligger utanför Sundsvall
8. Sundsvall
9. Orminge i Nacka. Nu hade jag träffat barnens pappa
10. Åkersberga
11. Matfors utanför Sundsvall. Där växte mina barn upp i en trygg bygemenskap
12 Upplands Väsby, som nyskild
13. På åttonde våningen i ett gult höghus med min kära

Dessutom har jag bytt lägenhet på några av dessa ställen. Jag ska aldrig mer flytta, känner jag. Fast vad vet man.....:-)

Fem saker som du skulle göra om du var billionär?
Det har jag skrivit om i något tidigare inlägg, där jag dagdrömde mig bort.
1. Köpa ett hus på Sicilien att bo i under vinterhalvåret.
2. Köpa ett mindre hus hemma i Sverige att bo i under sommarhalvåret.
3. Säkra ekonomin för mina och sambons barn.
4. Njuta av friheten som en ordnad ekonomi ger.
5. Resa och uppleva alla resmål jag drömmer om nu.

Egentligen skulle jag nu utmana sex stycken. Men jag väljer att skicka ut det som en allmän utmaning till den som känner sig manad. Hoppas att sex stycken tar upp stafettpinnen och för den vidare.

Inga kommentarer: