torsdag 12 juni 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av En trebarnsmammas vardag Utmaningen lyder som så…
“slå upp sidan 123 i närmsta bok, leta reda på mening fem och publicera därefter dom tre efterföljande meningarna.”

Nu var det lite konstigt i den bok jag slog upp så det får bli som det blir. Så här stod det:

3. Hur är ditt barns grovmotorik (t ex vid gång, språngmarsch, klättring, hopp på ett ben osv)?
4. Hur är ditt barns finmotorik (t ex vid teckning, klippning, knappknäppning, ätning osv)?
5. Förflyttade sig barnet genom "stjärthasning" före gångdebuten?

Boken jag skrivit av ur är "Ett barn i varje klass, om DAMP, MBD, ADHD" av Christopher Gillberg. För den som känner mig är det inte konstigt att jag har just den boken nära mig. Nu är det ju så att jag har datorn inne på kontoret och på kontoret har vi facklitteratur.

Nu skickar jag utmaningen vidare till Hilda, Spader Madame och Eller nå´t

4 kommentarer:

Hilda sa...

Spännande. Jag antar utmaningen! Resultat kommer :-)

Spader Madame sa...

Jag antog utmaningen men hann aldrig med. Återkommer i frågan när jag nått hemmet igen!

Nu ska Madame ägna helgen åt shopping i huvudstaden och XXX! KRAM!!!Hoppas på en bra helg och jobba inte för mycket!!!

Cicki sa...

Ha det så skönt i huvudstaden, kära Spader.

S... sa...

Så dumt, jag har ju läst utmaningen men först nu ser jag att du skickat vidare den...antas!