tisdag 25 mars 2008

Telenor

Telenor ringde idag på förmiddagen. De talade om att nu har sambon betalat klart på sin mobil. Han har ett sånt där abbonemang där man betalar 199:-/månaden i 24 månader. Man får ringa för 99:- och resten är avbetalning på den inhandlade mobilen. Så Telenor meddelade att från och med nästa månad så behöver han bara betala 99:- i månaden och får ringa för hela pengen. Nu trodde jag att ett underförstådda "men" skulle komma där de berättar att de har ett nytt fint erbjudande på en ny mobil så att han skulle fortsätta att betala 199:-. Det är "mennet" kom aldrig. Istället undrade hon om vi var nöjda och eftersom sambon ringde så lite fanns det ingen anledning att byta abb.

Var fanns haken i detta telefonsamtal? Jag kände att jag bara satt och väntade på nåt negativt. Men det kom aldrig. Istället tackade hon för sig och berättade att de skulle skicka ett brev med de nya uppgifterna som en bekräftelse. Det lät nästan som att de var tacksamma för att vi var nöjda och ville fortsätta att vara kunder hos dem. Ingenting om att pracka på oss nåt mer. Telenor växte flera meter i min värld. Jag blev riktigt imponerad över detta bemötande.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi bytte från telia till telenor för många år sedan och har aldrig ångrat det bytet. De är trevliga och hjälpsamma. Bäst är butiken, den riktiga, där kan jag vara en lång stund :)

Lotta

Anonym sa...

Kul att höra jag hade också blivigt jätteförvänad!Vilken duktig karl du har, härligt med de som kan fixa lite god mat!

Anonym sa...

Men så bra.
Kul att du blev nöjd.
kram catta

Hilda sa...

Ja när sånt där händer, vilket det sällan gör, så tror man nästan att någon missupfattning skett, att man missat nåt. Otroligt faktiskt!

Cicki sa...

Lotta: För någon månad sedan behövde jag skjuta på betaldatumet på mobilräkningen. Det var inte heller nåt problem. Det kanske är sån konkurrens att de måste var trevliga för att få behålla kunderna.

Barbamorsan: Tänk vad man kan hitta på nätet ibland. Man kan t o m hitta matlagningskunniga och underbara män....:-)

Catta: Det är skönt att man får bli nöjd ibland och inte tvärtom.

Cicki sa...

Hilda: Tyvärr så är det väl så att man är van att inte bli så där trevligt bemött utan ofta är det tvärtom.

Lena sa...

Jag som alltid brukar säga nej,jag vill inte ha när någon försäljare ringer,skulle bli väldigt förvånad av ett sådant samtal.Men man ska aldrig sluta förundras.
Ha en bra dag.

Cicki sa...

Lena: Jag brukar också alltid säga nej så det var därför jag blev nästan chockad över samtalets utformning. Ha en bra dag du också.

Anonym sa...

Hm, de ringde hit också - då vi har bredbandsbolaget... Och det är detsamma, hm... Tyvärr kan vi inte använda annat än Telia här, om ens det... Så, jag får nog aldrig höra det där samtalet - med en trevlig avslutning tom... DOCK var de väldigt trevliga och tackade för att de fick störa ändå, fast de inte fick något sålt... ... ...
Må så grankott... värmländskan Bim, var domän nu åter lever, tror jag ;)