tisdag 4 mars 2008

Bokomslag och väska


Igår sydde jag en väska, typ mindre kasse. Den är fodrad med samma mörkröda bomullstyg som i handtagen. Det finns även två större fickor invändigt. Även yttertyget är bomull så det går alldeles utmärkt att tvätta väskan på 40 grader.

Den är 46 cm bred och 39 cm hög från överkant till botten. Handtagen är ca 65 cm långa vilket gör att man kan hänga den över axeln om man vill.





Botten är oval och väskan är lätt rynkad runt botten. Botten har måtten 28x19 cm







Vill man kan man även köpa till ett bokomslag i samma läckra tyg. Bokomslaget passar till pocket med tjocklek 2½ cm. Det är samma bomullstyger i det vilket gör att det är tvättbart.
















5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var verkligen jättesnyggt.
Du är så duktig Cicki.
kram catta

Cicki sa...

Tack Catta. Jag suger i mig alla beröm....:-)

Anonym sa...

Oh dessa tyger........jag är avundsjuk.
Birgitta

Lena sa...

Dom färgerna gillar jag verkligen,
allt som går i mörkrött faller jag för.Snyggt.
Ha de.

Hilda sa...

Du är så kreativ min käre bloggvän!