tisdag 12 februari 2008

Unika kuddfodral

De här kuddfodralen sydde jag igår. Jag blev helsåld på tyget när jag köpte det. Det var en stuv som enbart räckte till de här kuddfodralen. Tyvärr passar de inte hos oss, annars hade jag behållit dem själv. Jag säljer dem enbart som par eftersom det bara finns det här paret. I alla fall av det som jag gjort.


Kuddfodralen är sydda för att passa till kuddar med mått 50x60. Det måttet är perfekt om man vill ha en enkel förvaring för extra sovkuddar till eventuella nattgäster. Fodralen är något mindre för att man ska få en lite bullig effekt. Man öppnar de med tre knappar på baksidan. Tyget är en designad, kraftig bomullsväv som man enkelt kör i maskin på 40 grader. Jag måste än en gång själv få säga att jag tycker de är jätteläckra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Supersnygga är dom.
Om jag får lägenheten vi ska titta så ska du få sy lite kuddfodral till mig,men jag måste veta färgerna först.
kram catta