onsdag 13 februari 2008

Awards

Mona hade en award idag i sitt mail. Där var en uppmaning att vi skulle skicka en award till tio av våra favoritbloggar. Så jag hänger på den uppmaning.
Min första award vill jag ge till Hilda. Hon börjar kännas som en riktig bloggvän. Hon skriver så bra och så roligt och kommer med glada tillrop på det jag skriver. Nästa utmärkelse vill jag ge till Mona. Jag tror att hon var den första bloggare jag började läsa och jag finner stort nöje att följa hennes dagliga liv som hon verkligen lever här och nu. Nästa utmärkelse vill jag ge till Resan mot ljuset. Tänk att få följa henne i denna resa som börjar närma sig ljuset. Jag är glad att jag får följa med på den resan. En annan som jag uppskattar mycket är Mamselamsen. Hon är tuff och vågar ta upp ämnen som ibland väcker debatt. Jag beundrar henne för att hon gör det och att hon står för sina åsikter på ett så fint sätt. Sedan kommer vi till Monkan. Monkan som jag känner på riktigt. Hon stickar underbara alster och just nu är hon även så enormt duktig i sin kamp med vikten. En blogg som mer och mer dyker upp i mitt läsande är Absolut Guldkant. Där får jag vila ögonen på vackra ting och läsa en underhållande blogg. Jag måste även slå ett slag för Ann-Louise på Pärlmuddens blogg. Hon har så ljuvliga stickningar att visa upp. Det måste ni bara gå in och se på. Ann-Louise känner jag också lite grand sedan tidigare. Jag får inte heller glömma Anki som inspirerat mig så många gånger. Även om vi inte syr samma saker så älskar jag att titta på hennes fantastiska tyger och blir själv inspirerad till att sy mina saker.

Jag har inte kommit upp i mer än åtta här, men ger mig ändå. Jag läser fler bloggar men i nuläget så är de här jag uppskattar mest. De andra kan ju få en award vid annat tillfälle. Jag skickar även uppmaningen vidare.
"Give the award to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel happy about blogland. Let them know by posting a comment on their blog so they can pass it on. Beware you may get the award several times."

8 kommentarer:

Hilda sa...

ÅHHHHHHH TUSEN TACK! Du har ingen aning om hur mycket det värmde!!!! Har saknat dej dessa dagar, så möts jag av det här inlägget!!!!!! ÅH detta värmde. Nu kan jag lägga mig med ett leende på läpparna!!! Tack min bloggvän!!!

Cicki sa...

Det känns ju så. VArt har du varit? Har ni varit dåliga eller?

Hilda sa...

Hej cicki. Nej jag har vart lite depp bara. Försökt sova och bara repa mig. Men gud va jag har funderat på hur livet ser ut på "bloggen". Hur man är. Nu hoppas jag att jag är tillbaka igen. Men du helt ärligt; Jag blev verkligen jätteglad!

Cicki sa...

Jag är glad att jag kunde göra dig glad...:-)

resan mot ljuset sa...

Det är första gången i världshistorien som jag får en utmärkelse i cyberrymden. Känner mig hedrad! Jag uppskattar din vänskap! TAck

Cicki sa...

resan mot ljuset: Du fick den för att jag tycker du är värd den...:-)

Pärlmudden sa...

Tack snälla för utmärkelsen!
Den värmer, och det behövs nu i vinterkylan! Vi hade -8 natt när vi kom hem. Var på konsert med maken o dottern igår. Har haft sportlov denna veckan, så det har blivit dåligt med både bloggande o bloggläsande, men nu är det snart vardag igen, på både ont o gott!
Ha en skön lördagskväll! Och tack igen, både för utmärkelsen och dina fina ord!
Kram Pärlmudden

Cicki sa...

Jag tycker man ska tala om för varandra om det är något man uppskattar. Vi är alldeles för dåliga på det. Jag försöker lära mig i alla fall. Ha en skön helg du också.