tisdag 18 december 2007

Julstöket har börjat

Idag har vi varit och handlat den julmat man kan köpa i förväg. Vi var på Coop Forum. Fast det blev en lite konstig handling för stup kvarten så insåg vi att Willys var billigare så vi måste dit en sväng i slutet av veckan och köpa resten. Men det är ju färskvaror som ändå måste handlas och då får det bli på Willys som ligger betydligt närmare. Coop hade annonserat billig färdiggravad lax men den var slut så nu åker jag på att grava själv, vilket jag inte räknat med. Men gravlax är ett måste på vårt för övrigt rätt slimmade julbord. Sambon ville även ha lite saffransbröd och det hade jag inte heller tänkt baka. Nu gjorde vi så att vill han ha saffransbröd får han stå för den bakningen själv. Så när jag är i tvättstugan imorgon ska han baka saffransmuffins. Det är inte muffins annat än till fasonen. Det är bullar som man gör i muffinsplåten och fyller med mandelmassa. Den här julen ska jag även göra några vegetariska rätter att ha på julbordet. Den äldsta bonussonen är vegetarian sedan ett år tillbaka och han kommer till oss på juldagen.

Vi var en sväng till yngsta bonussonen också. Han ska åka till Österrike på torsdag och vara borta en hel månad. Han ska vara DJ på ett högfjällshotell. Borta från sin lilla familj. Men han får jobba med det han tycker är roligast och samtidigt tjänar han bra på det. Han behövde en rejäl resväska så vi var dit med vår, som han får låna. Vi ska fira en försenad jul med dem när han kommer hem igen.

Undrar om min förkylning äntligen håller på att bryta ut. Jag snorar och det svider i ögonen. Men jag måste orka med tvättstugan imorgon. Sedan får jag ta en dag i taget få se vad jag hinner och orkar. Det blir jul ändå om man inte hinner göra allt.

Inga kommentarer: