tisdag 18 december 2007

En hemsk dag och en bra dag

Usch vilken hemsk dag det varit idag. Jag har stressat hela dagen utan ha fått något gjort. Det började med att jag rök ihop med en människa på ICA-banken. Sedan var den dagen förstörd. Jag skulle hunnit så mycket idag men det blev inte det minsta gjort. Nåja, lite hann jag väl i alla fall. Får väl försöka vara effektiv någon annan dag istället.

Dagen igår var mycket bättre. Då var vi till bonussonen och hämtade vår julgran som de lånat förra julen. I år ska vi ha gran för första gången på flera år. Få se vad Elvis säger om det. Det lär ju finnas många kul kulor att leka med för en busig kattpojke.

Lilla E hade vuxit och blivit så lång sedan vi kramade om henne senast. Hon ska få ett litet syskon i augusti. Det är så trevligt att se denna lilla familj och hur de har vuxit i sin föräldrarroll. Lilla mamma bakade lussekatter medan vi var där. Då var det jättesvårt för E att låta bli degen. Så när mamma sa till på skarpen så kom E och kröp upp i mitt knä och ville bli tröstad eftersom mamma varit så dum. Det värmer gott i en farmors hjärta att få finnas till även om man bara är bonusfarmor.

Inga kommentarer: