torsdag 15 november 2007

Nygjorda alster

Den här väskan gjorde jag klar det sista på ikväll. Själv tycker jag den blev grymt läcker. Invändigt har den två stora fickor och en mobilficka. Den här väskan är till salu.





Jag ska sy en åt mig själv av jeanslappar i samma modell.



Knapp som dekoration på varje sida vid axelbandsfästet.











Knäpps med en slejf rätt över. En likadan knapp vid slejfens fäste på baksidan.










Röda sockor till jul? Det här är så kallade spiralsockor. Ett gammal mönster. Sockorna är utan här vilket gör att storleken är lite flytande. Ca storlek 36-39. Spiralstickningen görs i resår som upprepas, vilket gör att sockan sitter bra på benet och åker inte ner så lätt.









Vill man inte ha röda sockor så kanske det går bra med bruna?

Även sockorna är till salu. Jag ska köpa mer garn och sticka lite fler sockor. Det behövs nu när vintern närmar sig.







Inga kommentarer: